wtorek, 13 października 2015

Domowy bigos.

Jest to moja wersja bigosu i taki smakuje mi najbardziej.Oczywiście im bigos częściej odgrzewany tym lepszy.Polecam na bardzo syty obiad.Zapraszam:)





Składniki:
 1 kg kapusty kiszonej
pół kilo łopatki wieprzowej
pół kilo kiełbasy
30 dag wędzonego boczku
sól i pieprz do smaku
1 cebula
kilka ziarenek ziela angielskiego i pieprzu
liść laurowy
przyprawa do dań z kapusty i bigosu
kilka łyżek przecieru pomidorowego
kilka łyżek smalcu ( do smażenia )

Wykonanie:
1.Kapustę płuczemy,zalewamy wodą i gotujemy do miękkości.
2.Łopatkę myjemy i osuszamy,mielimy w maszynce i przesmażamy kilka minut na odrobinie smalcu.Kiełbasę,boczek i cebulę kroimy w kostkę,również przesmażamy na smalcu.Razem z mięsem dajemy do kapusty.
3.Dodajemy przyprawy i przecier pomidorowy,cały czas dusimy aż wszystkie składniki będą miękkie.
4. Smacznego.


4 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł z tym mielonym mięsem w bigosie. Wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję i polecam wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha! Zjadłabym - szkoda że u mnie w rodzinie nikt nie lubi bigosu :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja gotuję najczęściej dla męża,czasami sam troszkę zjem.
    Zapraszam do mnie to poczęstuję:)

    OdpowiedzUsuń