wtorek, 17 września 2024

Ziołowy serek Lebneh z jogurtu greckiego

  Ten serek jest pyszny, taki kremowy i delikatny. Możemy go zrobić z różnymi dodatkami lub taki naturalny tylko z solą. Tym razem zrobiłam ze przyprawą ziołową suszone pomidory. Dodam, że w każdej wersji jest pyszny. Pysznie smakuje ze świeżym domowym pieczywem. Przygotowany jogurt wstawiamy do lodówki na 12, 24 lub 48 godzin. W tym czasie z jogurtu będzie odciekała serwatka. Im dłużej serek będzie odciekał to tym bardziej będzie zwarty. Ja uwielbiam ten po 12 godzinach, jest wtedy idealnie puszysty. Serek Lebneh pochodzi z kuchni arabskiej. Bardzo polecam.

 

 



Potrzebujemy:

40 dag jogurtu naturalnego typu greckiego

pół łyżeczki soli

2 łyżeczki przyprawy suszone pomidory



Wykonanie pysznego serka:

 

1. Jogurt przekładamy do miseczki i mieszamy dokładnie z solą i przyprawą, następnie ponownie dokładnie mieszamy.

2. Na miskę kładziemy sitko, sitko wykładamy gazę, następnie przekładamy jogurt z dodatkami i zawijamy gazę do środka, ja gazę związałam gumką recepturką. Tak przygotowany jogurt wstawiamy do lodówki na 12, 24 lub 48 godzin. W tym czasie z jogurtu będzie odciekała serwatka. Im dłużej serek będzie odciekał to tym bardziej będzie zwarty.

3. Po tym czasie serek przekładamy do miseczki i podajemy. Smacznego życzę.

 

 


Moje rady:

Serek można przygotować z ulubionymi dodatkami. 

Im dłużej będzie odciekała serwatka to tym bardziej będzie zwarty.

Gazę kupujemy w aptece.

Pysznie smakuje ze świeżym domowym pieczywem. 
 
 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz