wtorek, 3 września 2024

Lebneh serek z jogurtu greckiego z koperkiem i suszonymi pomidorami

 Ten serek jest pyszny, taki kremowy i delikatny. Możemy go zrobić z różnymi dodatkami lub taki naturalny tylko z solą. Tym razem zrobiłam ze świeżym koperkiem i pomidorami suszonymi w oliwie. Dodam, że w każdej wersji jest pyszny. Pysznie smakuje ze świeżym domowym pieczywem. Przygotowany jogurt wstawiamy do lodówki na 12, 24 lub 48 godzin. W tym czasie z jogurtu będzie odciekała serwatka. Im dłużej serek będzie odciekał to tym bardziej będzie zwarty. Ja uwielbiam ten po 12 godzinach, jest wtedy idealnie puszysty. Serek Lebneh pochodzi z kuchni arabskiej. Bardzo polecam.

 




Potrzebujemy:

40 dag jogurtu naturalnego typu greckiego

pół łyżeczki soli

posiekany świeży koperek ( według uznania, ja dałam 1 łyżkę )

pokrojone suszone pomidory ( według uznania, ja dałam 2 łyżki )


Wykonanie pysznego serka:

 

1. Jogurt przekładamy do miseczki i mieszamy dokładnie z solą, następnie dodajemy posiekany koperek i pokrojone suszone pomidory, ponownie dokładnie mieszamy.

2. Na miskę kładziemy sitko, sitko wykładamy gazę, następnie przekładamy jogurt z dodatkami i zawijamy gazę do środka, ja gazę związałam gumką recepturką. Tak przygotowany jogurt wstawiamy do lodówki na 12, 24 lub 48 godzin. W tym czasie z jogurtu będzie odciekała serwatka. Im dłużej serek będzie odciekał to tym bardziej będzie zwarty.

3. Po tym czasie serek przekładamy do miseczki i podajemy. Smacznego życzę.

 



Moje rady:

Serek można przygotować z ulubionymi dodatkami. 

Im dłużej będzie odciekała serwatka to tym bardziej będzie zwarty.

Gazę kupujemy w aptece.

Pysznie smakuje ze świeżym domowym pieczywem.




1 komentarz: