wtorek, 1 listopada 2016

Domowy makaron z mąki od Młynomag.

Ostatnio od MŁYNOMAG dostałam dużo mąki i powolutku ją przerabiam. Tym razem padło na domowy, pyszny makaron do rosołu, bo jak domowy rosół to obowiązkowo musi być własnoręcznie zrobiony makaron. Nie wyobrażam sobie rosołu z kupnym makaronem. I tak było dziś u mnie rosół się gotował, a ja robiłam makaron. Może nie wyszedł mi idealnie cieniutki tak jak bym chciała ( przypomina raczej kluchy ), ale wyszedł tak pyszny. Do przygotowania makaronu użyłam mąki pszennej Warmińskiej , która jest idealna. Bardzo dobrze mi się z nią pracuje. Bardzo polecam tę mąkę . Zapraszam:)






Ciasto:
2 szklanki mąki pszennej Warmińskiej
3 duże jajka
1 łyżeczka soli

Dodatkowo:
mąka pszenna do podsypania stolnicy
sól do gotowania
1 łyżka oleju

Wykonanie:

1. Na stolnicę wysypujemy mąkę, robimy dołek wbijamy jajka, dodajemy sól. Następnie zagniatamy ciasto. Formujemy kulę i odstawiamy na pół godziny, żeby ciasto odpoczęło. Ciasto dzielimy na kilka części. Każdą część cienko wałkujemy, kroimy w prostokąty, układamy jeden na drugim i kroimy.

2. Makaron rozrzucamy na posypanej mąką stolnicy, zostawiamy na około pół godziny żeby trochę przesechł. Od czasu do czasu mieszamy, żeby się nie posklejał. Przygotowany makaron gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem oleju do miękkości.

3. Odcedzamy i przelewamy zimną wodą. Dokładnie osączamy z wody i mieszamy, żeby się nie posklejał.

4. Makaron podajemy np. z rosołem czy pomidorową.

5. Smacznego.


12 komentarzy:

  1. Jak ja dawno nie jadłam domowego makaronu, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam jak moja babcia taki domowy robiła, wspaniale smakował :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też uwielbiam te mąki niestety muszę specjalnie po nie zasuwać do większego miasta :) warto! a makaron nieważne że wizualnie za gruby- najważniejsze, że domowy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam, że mąka jest wspaniała. Makaron...to mi kluchy wyszły, ale z rosołkiem...pycha:)

      Usuń
  4. Zrób to samo, ale z mąki owsianej !!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń