wtorek, 22 listopada 2016

Pszenne bułki na mleku.

Uważam, że domowe pieczywo jest najlepsze. Gdy tylko mam możliwość to sama piekę bułki i chleby. Tym razem upiekłam domowe bułeczki, które nie ukrywam wyszły mi idealne. Puszyste i mięciutkie z chrupiącą skórką. Do ich upieczenia użyłam wspaniałej mąki Warmińskiej pszennej , którą otrzymałam od MŁYNOMAG. Zapraszam:)






Składniki:

Rozczyn:
10 dag świeżych drożdży
1 szklanka ciepłego mleka
2 łyżki cukru
2 kopiaste łyżki mąki Warmińskiej pszennej

Ciasto:
1 kg mąki Warmińskiej pszennej
2 szklanki ciepłego mleka
2 łyżeczki soli

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy
masło lub margaryna do posmarowania blaszek

Wykonanie:

1. Rozczyn: Drożdże rozcieramy z cukrem, ciepłym mlekiem i mąką, następnie przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut, żeby rozczyn ruszył.

2. Do mąki dodajemy sól, rozczyn i stopniowo wlewając mleko zagniatamy ciasto. Ciasto wyrabiamy przez kilka minut na lekko posypanej mąką stolnicy. Mleka dodajemy ile zabierze ciasto, ja dałam aż dwie szklanki. Następnie ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na półtorej godziny w ciepłe miejsce, żeby wyrosło. Podczas rośnięcia ciasto przynajmniej dwa razy nakłuwamy w kilku miejscach np. trzonkiem drewnianej łyżki.

3. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 16 części i na lekko posypanej mąką stolnicy formujemy okrągłe bułeczki. Następnie układamy ja na blaszkach cieniutko posmarowanych masłem i odstawiamy na 15 minut w ciepłym miejscu, żeby podrosły.

4. Wyrośnięte bułki pieczemy około 35-40 minut w temperaturze 190 stopni do zrumienienia. Upieczone bułki są gotowe do podania.

5. Smacznego.

Rady:
Z przepisu wychodzi 16 bułek. Między bułkami należy zachować odstępy, ponieważ znacznie urosną. Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

8 komentarzy: