piątek, 8 stycznia 2016

Pszenno-orkiszowe bułki ze słonecznikiem.

Moja rodzina uwielbia domowe pieczywo,więc ciągle wymyślam nowe wersje.Tym razem upiekłam pszenno - orkiszowe bułki z ziarnami słonecznika,i nie ukrywam,że wyszło pysznie.Takie bułki są idealne na śniadanie lub kolację.Do ich upieczenia użyłam mąki orkiszowej ciemnej od SKWORCU .Z przepisu wychodzi 8 sporych bułek.Zapraszam.:)




Składniki:
 Ciasto:
5 dag świeżych drożdży
1 szklanka ciepłej wody
1 jajko
2 łyżeczki cukru
2 płaskie łyżeczki soli
2 i pół szklanki mąki pszennej
pół szklanki mąki orkiszowej ciemnej
pół szklanki pestek słonecznika

Dodatkowo:
1 jajko
kilka łyżek pestek słonecznika
mąka pszenna do posypania stolnicy
masło do posmarowania blaszki

Wykonanie:
1. Drożdże rozcieramy z cukrem,łyżką mąki pszennej i niewielką ilością ciepłej wody.Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie do mąki pszennej dodajemy wyrośnięte drożdże,jajko,mąkę orkiszową,sól,pestki słonecznika i stopniowo wlewając pozostałą ciepłą wodę zagniatamy ciasto. Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 1 godzinę w ciepłe miejsce,żeby wyrosło.


 
2. Po tym czasie ciasto dzielimy na 8 równych części i na posypanej mąka stolnicy formujemy podłużne bułki.


3.Bułki układamy na blaszce posmarowanej masłem.Każdą bułkę smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy pestkami słonecznika.Bułki odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce,żeby podrosły.




4.Następnie pieczemy około 35 minut w temperaturze 180 stopni do zrumienienia.





5.Smacznego. 



6 komentarzy:

  1. Też lubię domowe pieczywko, ale niestety bułeczki z mojego piekarnika gazowego w większości nie wychodzą za smaczne :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekę w elektrycznym i zawsze wychodzą idealne.Mogę poczęstować:)

      Usuń
    2. Oj z miłą chęcią bym się poczęstowała, zwłaszcza na jutro na śniadanko ;)

      Usuń
    3. Już rzucam pyszną bułeczką:)

      Usuń