poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Ciasto czekoladowe przekładane powidłem.

Dzisiaj polecam Wam bardzo pyszne czekoladowe ciasto, proste i szybkie w wykonaniu. Zapewniam, że uda się każdemu. Miksujemy, pieczemy, przekładamy powidłem, dekorujemy czekoladą i gotowe. Na podwieczorek, poczęstunek i nawet dla gości. Uwielbiam takie ciasta, raz, dwa i gotowe. Bardzo polecam. Upieczcie. Spróbujcie. Zapraszam :)









Składniki:

Ciasto:
4 jajka
1 szklanka cukru
pół szklanki oleju
1 cukier waniliowy
2 szklanki mąki tortowej
2 lekko kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej
2 kopiaste łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatkowo:
10 dag mlecznej czekolady
5 kopiastych łyżek powidła śliwkowego
dowolna posypka cukrowa

Wykonanie:

1. Ciasto: Jajka, cukier i cukier waniliowy miksujemy na puszystą masę, następnie wlewamy olej i miksujemy kilka minut. Następnie wsypujemy obie mąki, proszek do pieczenia i kakao, miksujemy na gładkie bez grudek ciasto. Ciasto przekładamy do blaszki o wymiarach około 25 cm x 21 cm wyłożonej papierem do pieczenia.

2. Pieczenie: Tak przygotowane ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 45 minut. Ciasto sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczone. Upieczone ciasto dokładnie studzimy.

3. Przekładanie i dekoracja: Wystudzone ciasto przekrawamy na dwa blaty, jeden smarujemy powidłem i przykrywamy drugim. Kroimy na takie kawałki jakie chcemy podać. Czekoladę łamiemy na małe kawałki i roztapiamy w kąpieli wodnej, smarujemy nią pokrojone ciasto, dekorujemy posypką i odstawiamy do zastygnięcia.

4. Podanie: Gotowe ciasto podajemy. Smacznego życzę.

Rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Użyłam blaszki o wymiarach około 25 cm x 21 cm.
Ciasto można pokroić na 16 kawałków.

 Ciasto podałam na ślicznych talerzykach od Galerii Cuda Świata:




15 komentarzy:

  1. Bardzo lubimy takie "suche" ciasta w połączeniu z powidłami czy jakimś dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto pieczone na oleju to nie jest aż tak suche :) A z powidłem jest idealne :)

      Usuń
  2. Pięknie wygląda i ta piękna aranżancja ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawał takiego czekoladowego ciacha i człowiek od razu jest szczęśliwszy ^_^

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ciacho. Dawno nie robiłam takiego " zwykłego " czekoladowego.
    Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia Iza. No i oczywiście talerzyki,mam na ich punkcie hopla;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Monia :) Staram się, żeby robić ładne zdjęcia, ale nie zawsze mi wychodzą...niestety :( A talerzyki to ja kocham i muszę je w końcu policzyć, bo mam ich sporo :)

      Usuń
  5. Pyszne do kawki :) Jaka piękna wiosna u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis, pewnie wypróbuję bo bardzo lubię piec. Moja słabością są właśnie ciasta czekoladowe. Fajne wskazówki znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-wilgotne-ciasto-czekoladowe/ i moge polecić wszystkim wielbicielom wypieków. Z uiele z tych wskazówek korzystam na co dzień i dzieki nim moje ciasta wychodzą przepyszne.

    OdpowiedzUsuń