niedziela, 31 maja 2015

Ciasto ,,Zebra''

Nie pamiętam kiedy ostatnio piekłam i jadłam to ciasto.Postanowiłam odszukać przepis i je upiec.Ciasto jest bardzo proste i szybkie w wykonaniu.Może nie wyszło mi tak ładne jak chciałam,ale wyszło idealnie pyszne.Zapraszam.



 
Składniki:
 5 jajek
2 i pół szklanki mąki tortowej
półtorej szklanki cukru
1 łyżka cukru waniliowego
1 szklanka oleju
1 szklanka oranżady
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki kakao

dodatkowo:
cukier puder do posypania

Wykonanie:
1.Jajka wbijamy do miski ,dodajemy cukier i cukier waniliowy,ubijamy na puszystą masę.
2. Następnie dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą,cały czas miksujemy.
3. Na koniec dodajemy na przemian oranżadę i olej,chwilę dokładnie miksujemy.
4. Ciasto dzielimy na dwie części,do jednej dodajemy kakao i dokładnie mieszamy.
5. Do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach 35 cm x 24 cm wylewamy białe ciasto,następnie ciasto ciemne i widelcem należy przemieszać oba ciasta.
6. Następnie ciasto pieczemy około 50 minut w temperaturze 180 stopni,sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczone.
7. Ciasto studzimy i oprószamy cukrem pudrem.
8.Smacznego.

Rady:
Szklanki użyłam o pojemności 250 ml.

2 komentarze:

  1. Piekłam zebrę z tego przepisu, ciasto wyszło delikatne, wilgotne, w sam raz do kawy, polecam przepis:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Małgosiu za polecenie:)

    OdpowiedzUsuń