niedziela, 21 stycznia 2018

Pączki z serka homogenizowanego.

Pierwszy raz zrobiłam takie pączki i stwierdzam, że są pyszne i usmażę je jeszcze nie raz. Ja swój przepis mam z książki kucharskiej, ale pełno ich na blogach kulinarnych. I wcale się nie dziwię, że ludzie je przygotowują, bo nie dość, że są pyszne to jeszcze można je przygotować w pół godziny. W środku są puszyste i bardzo mięciutkie. Polecam na pączkową zachciewajkę, bo takie tradycyjne pączki to ja piekę tylko w Tłusty Czwartek, wtedy smakują najlepiej. Zapraszam :)





Składniki:

Ciasto:
2 jajka
25 dag serka waniliowego homogenizowanego
półtorej szklanki mąki tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 małe łyżeczki octu

Dodatkowo:
olej do smażenia
cukier puder do oprószenia pączków

Wykonanie:

1. Jajka wbijamy do miski, dodajemy serek i miksujemy, następnie dodajemy mąkę i proszek do pieczenia i miksujemy na gładkie ciasto, na koniec wlewamy ocet i dokładnie łączymy z ciastem.

2. W garnku rozgrzewamy olej. Następnie za pomocą dwóch łyżek z ciasta formujemy pączki i wrzucamy do gorącego oleju. Smażymy z obu stron po kilka minut do  zrumienienia.

3. Usmażone wyjmujemy i odsączamy na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.

4. Pączki oprószamy cukrem pudrem i podajemy. Smacznego życzę.

Rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Zamiast octu do ciasta można dać spirytus. Ocet w pączkach nie jest wyczuwalny, a pączki nie chłoną tłuszczu.
Z przepisu wyszło mi dwa duże obiadowe talerze pączków.

Pączki podałam na talerzyku, który otrzymałam od:  GALERII CUDA ŚWIATA








10 komentarzy: