sobota, 8 sierpnia 2015

Brownie z cukinią.

Zaintrygowało mnie ciasto z cukinią,więc postanowiłam je upiec.Wyszło tak pyszne, że nie można się od niego oderwać .Mocno czekoladowe i idealnie wilgotne. Smak cukinii nie jest wyczuwalny, więc nawet trudno się domyślić,że jest z dodatkiem cukinii. Zapraszam:)




Potrzebujemy:

 Na ciasto:
15 dag masła lub margaryny
pół szklanki oleju ( 125 ml )
1 szklanka cukru
2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią
pół szklanki jogurtu naturalnego
2 szklanki mąki tortowej
8 kopiastych łyżek kakao
pół łyżeczki sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
2 szklanki cukinii ( startej na tarce o dużych oczkach )

Na polewę:
3 łyżki cukru
3 łyżki kakao
3 łyżki masła lub margaryny
odrobina gorącej wody


Wykonanie pysznego ciasta z cukinią:


1. Cukinię myjemy, osuszamy, cieniutko obieramy, usuwamy pestki i ścieramy na tarce o dużych oczkach i odmierzamy 2 szklanki. Cukinię przekładamy na sitko i osączamy ewentualnie z soku.

2. Masło przekładamy do miski i ucieramy na puszystą masę, dodajemy cukier, cukier waniliowy i olej, ucieramy przez kilka minut, wbijamy jajka i ucieramy. Następnie dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, jogurt naturalny, kakao i ucieramy do połączenia się składników. Na koniec dodajemy cukinie i mieszamy.

3. Ciasto przekładamy do tortownicy o średnicy 23 cm wyłożonej papierem do pieczenia.

4. Pieczemy około 60 minut w temperaturze 180 stopni.Sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczone. Studzimy i wyjmujemy z formy.

5. Polewa: Cukier i kakao mieszamy z odrobiną gorącej wody, tak żeby powstała gęsta papka, dodajemy masło lub margarynę. Gotujemy na małym ogniu cały czas mieszając do połączenia się składników. Polewę zdejmujemy z ognia i jeszcze mieszamy aż będzie gęsta i szklista.

6. Przygotowaną polewą smarujemy ciasto i odstawiamy do zastygnięcia polewy.

7. Smacznego.

Rady:
 Do odmierzania składników użyłam szklanki o pojemności 250 ml.

2 komentarze:

  1. Robiłam podobne i bardzo nam zasmakowało! A w przepisie chochlik Ci coś podmienił - masz 2 razy kakao a powinna być chyba 1 łyżeczka proszku do pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam Twoje ciasto,wygląda przepysznie:)
    Teraz widzę,że mam błąd,a czytałam tyle razy,fakt powinna być łyżeczka proszku,już poprawiam.

    OdpowiedzUsuń