poniedziałek, 29 marca 2021

Rustykalne mazurki z sezamem, bratkami i masą krówkową

Mazurek to ciasto, które zawsze gości na moim wielkanocnym stole. Za każdym razem staram się żeby był inny. Tym razem mam propozycję na mazurki rustykalne, zamiast jednego dużego polecam cztery mniejsze. Do ciasta dodałam sezamu, przez to ciasto ma trochę inny smak, ale następnym razem dodam więcej. Mazurki pięknie udekorowałam przez to pięknie się prezentują. Słodkie i bardzo pyszne. Polecam. Upieczcie i dajcie znać czy smakowały :)

 




 

Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

2 szklanki mąki tortowej

pół szklanki cukru pudru

2 żółtka

3 łyżki sezamu

1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

20 dag masła lub margaryny


Dodatkowo:

mąka pszenna do posypania stolnicy

kilka czekoladowych malutkich jajek

40 dag masy krówkowej o smaku słony karmel od HELIO

kwiaty bratków

2 łyżki płatków kokosowych 



Wykonanie pysznych wielkanocnych mazurków:


1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Dzielimy je na cztery części. Każdą część wałkujemy formując takie niewielkie mazurki i dowolnych kształtach, mogą być okrągłe lub podłużne. Nie wałkujemy zbyt cienko, bo będą się łamać. Następnie zawijamy do środka brzegi lekko je dociskając.

2. Pieczenie: Tak wykonane ciasto na mazurki układamy na blaszkach do pieczenia wyłożonych papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 180 stopni do ładnego zrumienienia się przez około 20-25 minut. Upieczone dokładnie studzimy.

3. Dekoracja i podanie: Wystudzone kruche blaty smarujemy masą krówkową, dekorujemy bratkami, płatkami kokosowymi i czekoladowymi jajkami, które można dowolnie pokroić. Gotowe mazurki podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Z tej receptury wychodzi 4 mazurki.


A tutaj produkt którego użyłam do upieczenia tych pysznych mazurków:

 


 

12 komentarzy:

  1. Ta masa to idealnie pasuje do tych mazurków, pychotka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą :) A ta o smaku słony karmel jest wyjątkowo pyszna :)

      Usuń
  2. Smakowite :D Jak pomyślę o tym kruchym cieście w połączeniu z karmelem, to aż ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w tym roku też będą mazurki z kajmakiem 😊 pyszne ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Mazurek to podstawa na świątecznym stole :) Dziękuję :)

      Usuń
  4. Pyszności i jakie śliczne do tego! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Iza Twoje mazurki są naprawdę rewelacja! Ja tylko raz robiłam mazurek, nie bardzo mi wyszedł i się zraziłam i już więcej nie robiłam....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monia mazurek to najłatwiejsze ciasto na świecie :) Kruche ciasto i dowolne dodatki :)

      Usuń
  6. cudownie wygladają Radosnych i zdrowych Świąt

    OdpowiedzUsuń