piątek, 5 marca 2021

Aromatyczne curry z kurczaka z ryżem

Jest to niezwykle pyszne danie. Bardzo aromatyczne. My byliśmy nim zachwyceni i jeszcze nie raz zagości na naszym stole. Kto nie jadł to bardzo polecam. Delikatne za sprawą mleczka kokosowego, aromatyczne za sprawą przypraw i sycące za sprawą mięsa i warzyw. Ugotujcie. Warto. Smacznego życzę.








Potrzebujemy:

Na curry:
2 pojedyncze filety z kurczaka
1 większa marchewka
1 średnia papryka
2 średnie cebule
2 ząbki czosnku
1 puszka mleczka kokosowego ( 400 ml )
przyprawa curry według uznania
1 mała łyżeczka mielonego imbiru
niewielka ilość oliwy z oliwek

Dodatkowo:
20 dag ryżu
świeże listki bazylii do dekoracji

Wykonanie pysznego curry z kurczaka:

1. Cebulę i czosnek obieramy i kroimy w kostkę. Paprykę myjemy, osuszamy, usuwamy gniazdo nasienne i kroimy w małą kostkę. Marchewkę obieramy, myjemy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Mięso oczyszczamy, płuczemy, osuszamy i kroimy w większą kostkę, następnie obtaczamy w przyprawie curry i odstawiamy.

2. Na głębokiej dużej patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy cebulę i czosnek i chwilę przesmażamy, dodajemy marchewkę i paprykę, podlewamy gorącą wodą i dusimy aż warzywa będą półmiękkie. Do warzyw dodajemy mięso i dusimy do miękkości wszystkich składników. Gdy mięso i składniki będą miękkie wlewamy mleczko kokosowe ( całą puszkę ), dodajemy mielony imbir i całość gotujemy kilka minut aż składniki ładnie się połączą.

3. Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu.

4. Na talerze nakładamy po porcji ryżu i curry z kurczaka, dekorujemy świeżym listkiem bazylii i podajemy. Smacznego życzę.

Moje rady:
Porcja dla 4 osób.
Przypraw dodajemy według uznania, dla nas takie proporcje były w sam raz.


16 komentarzy:

  1. Dawno curry nie robiłam, dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jeszcze nie robiłam curry,ale tak smakowicie wygląda, że chyba się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo polecam :) Nam bardzo smakuje takie danie :)

      Usuń
  3. Robiłam raz i bardzo dawno temu curry, ale ewidentnie przyprawa do curry nam nie smakuje i moje curry by było bez curry :D Twoje wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ewentualnie użyć innych przypraw. Myślę, że również będzie smacznie :)

      Usuń
  4. Ale pyszności u Ciebie! Uwielbiam takie aromatyczne dnia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) My też uwielbiamy tak przyprawione dania :)

      Usuń
  5. jak ja uwielbiam curry! a tak dawno nie jadłam! :D dzięki za przypomnienie, ze istnieje <3 https://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam, że wszyscy zapomnieli o tym daniu lub nie jedli. Pora to nadrobić. Dziękuję za odwiedziny mojego bloga :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. oooojej! jak tlyko urodzę będę się zajadać takimi pysznościami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Zapewniam, że to danie jest pyszne i aromatyczne :)

      Usuń