niedziela, 21 marca 2021

Kajmakowy sernik na kruchym spodzie z bakaliami

Na świątecznym stole obowiązkowo musi znaleźć się sernik. Przy najmniej i u mnie tak jest. Moja propozycja to sernik na kruchym cieście z masą kajmakową i bakaliami. Kruche ciasto, aksamitna masa serowa o smaku kajmaku i  bakalie to doskonałe połączenie. Musicie koniecznie spróbować. Bardzo uwielbiam z filiżanką aromatycznej kawy. Udanych wypieków Wam życzę :)



 

 

 

Potrzebujemy:

 

Na ciasto: 

2 szklanki mąki tortowej

pół szklanki cukru pudru

2 żółtka

1 cukier waniliowy

20 dag masła lub margaryny

 

Na masę serową:

1 kg sera na sernik ( u mnie gotowy z wiadereczka )

pół szklanki cukru

5 jajek

15 dag masła lub margaryny

1 cukier waniliowy

2 budynie waniliowe ( na pół litra mleka każdy i bez cukru )

1 puszka masy kajmakowej ( 40 dag ) od  HELIO

 

Dodatkowo:

35 g płatków migdałowych od HELIO 

100 g skórki pomarańczowej od HELIO 

1 łyżka kaszy manny

mąka pszenna do posypania stolnicy

 


Wykonanie pysznego sernika:


1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Wałkujemy na stolnicy lekko oprószonej mąką i wykładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach około 24 cm x 35 cm. Ciasto nakłuwamy widelcem i oprószamy kaszą manną.

2. Masa serowa: Masło lub margarynę, oba cukry i żółtka ucieramy na puszystą masę. Następnie wsypujemy budynie w proszku, dodajemy kajmak i ser, dokładnie ucieramy. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy do masy serowej i delikatnie mieszamy.

3. Do pieczenia: Masę serową wykładamy na ciasto, następnie posypujemy skórką pomarańczową i płatkami migdałowymi.

4. Pieczenie: Sernik pieczemy w temperaturze 160 stopni do ładnego zrumienienia się przez około 70-80 minut. Upieczony studzimy. Studzę w piekarniku, a następnie zimny przekładam do lodówki.

5. Podanie: Dobrze schłodzony i stężony sernik kroimy i podajemy. Smacznego życzę.



Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Blaszka o wymiarach około 24 cm x 35 cm.

Ciasto można pokroić na około 30 porcji. 



A tutaj produkty których użyłam do upieczenia tego pysznego sernika:






8 komentarzy:

  1. Kocham serniki. Takiego jeszcze nie jadłam<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik to najlepsze ciasto na świecie :) Polecam, jest słodki i pyszny :)

      Usuń
  2. No ja też jeszcze nie dodawałam kajmaku do pieczonego sernika. Super pomysł Iza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monia u mnie często jest dodawany, bo uwielbiamy. Fakt, że to istna bomba kaloryczna :( Ale jest pyszny :)

      Usuń
  3. To jest dopiero rozkosz taki kajmakowy serniczek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ukrywam, że był pyszny :) Słodki i idealny :)

      Usuń