niedziela, 1 maja 2016

Czekoladowe gofry z serkiem i truskawkami.

Zapraszam na niezwykle pyszne czekoladowe gofry z delikatnym serkiem i z aromatycznymi i świeżymi truskawkami. Napiszę, że pysznie wyglądają, pachną i smakują. Polecam na podwieczorek. Zapraszam:)




Składniki:

Ciasto:
1 szklanka cukru
3 szklanki mąki tortowej
15 dag masła lub margaryny
4 jajka
2 kopiaste łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
5 dag mlecznej czekolady

Dodatkowo:
35 dag serka delikatnego naturalnego ( użyłam serka President )
cukier puder do smaku
1 łyżka miodu prawdziwego
50 dag świeżych truskawek
5 dag mlecznej czekolady
odrobina oleju

Wykonanie:

1. Czekoladę łamiemy na małe kawałki i roztapiamy w kąpieli wodnej, następnie lekko studzimy. Masło lub margarynę roztapiamy i również lekko studzimy. Jajka miksujemy z cukrem na puszystą masę, następnie dodajemy płynną czekoladę i dokładnie miksujemy. Stopniowo dodajemy pozostałe składniki: mąką, proszek do pieczenia, mleko i przestudzone masło lub margarynę. Miksujemy na gładkie bez grudek ciasto o konsystencji gęstej śmietany.


2. Gofrownicę za pomocą pędzelka smarujemy olejem, następnie dobrze rozgrzewamy, nakładamy ciasto i pieczemy gofry. Powinno nam wyjść 12 sztuk. Upieczone gofry dobrze studzimy.


3. Truskawki myjemy i dokładnie osuszamy. Tak około 40 dag truskawek kroimy w drobną kosteczkę. ( Pozostałe truskawki odkładamy do dekoracji ). Serek ucieramy z cukrem pudrem do smaku i miodem, dodajemy truskawki i dokładnie mieszamy lekko je rozcierając.


4. Czekoladę ścieramy na tarce o dużych oczkach. Odłożone truskawki kroimy w plasterki. Na dobrze wystudzone gofry nakładamy serek, posypujemy startą czekoladą i dekorujemy pokrojonymi truskawkami.


5. Smacznego.

3 komentarze:

  1. Izuś ale mi narobiłaś ochoty na gofry, będę musiała jutro zrobić bo dawno ich nie piekłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Izuś ale mi narobiłaś ochoty na gofry, będę musiała jutro zrobić bo dawno ich nie piekłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie musisz zrobić:) U mnie też dawno nie było, a jak upiekłam to poszły od razu:)

      Usuń