środa, 14 lutego 2024

Walentynkowe bezy z kremem i dżemem

 Bezy to niezwykle słodki deser, ale nie można im się oprzeć. Chrupiące i bardzo słodkie. Przygotowałam je w formie Walentynkowej. Z pysznym kremem i dżemem. Dekoracja jest bardzo urocza i delikatna. Musicie koniecznie zrobić i podać z aromatyczną kawą. Idealne na podwieczorek. Bardzo polecam i życzę udanych wypieków.

 



 

 Potrzebujemy:

 

Na bezę:

4 białka

1 szklanka cukru

 

Na krem:

250 g serka  mascarpone

4 łyżki mleka skondensowanego słodzonego


Dodatkowo:

słoiczek dżemu truskawkowego ( u mnie 100 % owoców )

czerwony barwnik spożywczy

cukrowa posypka ( dowolna, u mnie w różowym kolorze ) 

 


Wykonanie pysznego deseru: 

 

1. Bezy: Bardzo zimne białka ( u mnie prosto z lodówki )  ubijamy na sztywną piankę, następnie stopniowo wsypujemy cukier i ubijamy aż cukier całkowicie się rozpuści. Ubijanie mojej bezy trwa bardzo długo, staram się żeby piana była sztywna i lśniąca. 

2. Formowanie bez: Odkładamy 3-4 łyżki ubitej piany. Pozostałą pianę na bezy przekładamy do rękawa cukierniczego z ozdobną tylką. Na blaszki wyłożone papierem do pieczenia wyciskamy krążki, a następnie wyciskamy brzegi tworząc takie tunele, które później napełnimy kremem. Powinno nam wyjść 8 bez. Do pozostałej dodajemy według uznania barwnik spożywczy i dokładnie mieszamy. Również przekładamy do rękawa cukierniczego i na blaszkę z papierem wyciskamy małe beziki. Większe i mniejsze bezy wyciskałam tą samą tylką.

3. Pieczenie i suszenie: Następnie wkładamy je do nagrzanego piekarnika, temperatura 120 stopni i pieczemy 10 minut, po czym temperaturę zmniejszamy do 90 i suszymy około 2 godzin przy lekko uchylonych drzwiach piekarnika lub z termoobiegiem. Bezy powinny być dobrze wysuszone. Pozostawiamy je w piekarniku do wystygnięcia. Zimne zdejmujemy z blaszki. Mniejsze bezy będą potrzebowały mniej czasu na wysuszenie, więc tego pilnujemy.

4. Krem: Serek mascarpone łączymy z mlekiem skondensowanym. Mieszałam silikonową szpatułką, ale można łyżką. Krem przekładamy do rękawa cukierniczego z ozdobną tylką.

5. Przekładanie: Do bez nakładamy dżem truskawkowy, następnie wyciskamy rozetki z kremu, na środek każdej bezy nakładamy jeszcze dżem. Dekorujemy dowolnie małymi bezikami i cukrową posypką.

6. Podanie: Gotowe bezowe desery podajemy. Smacznego życzę.

 


 


Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Z tej receptury wychodzi 8 sztuk bez.




1 komentarz: