czwartek, 14 września 2023

Żurek z kiełbasą, boczkiem i ziemniakami

Jesień zbliża się małymi krokami. U mnie dzisiaj zimno, buro, ponuro i deszczowo. Dlatego ugotowałam pyszny żurek. Pewnie każdy zna przepis na tę zupę, ale każdy pewnie gotuje ją po swojemu. Moja wersja jest kwaśna, sycąca i rozgrzewająca. Z dużą ilością boczku, kiełbasy i ziemniaków. Pachnie obłędnie. Obowiązkowo ze świeżą natką pietruszki. Podałam z jajkiem ugotowanym na twardo i chlebem. Nie ukrywam, że wyszło pysznie. Bardzo, ale to bardzo polecam.

 





Potrzebujemy:

około 400 ml naturalnego zakwasu na żurek

około 30 dag boczku ( u mnie wędzony i gotowany )

około 30 dag dobrej jakościowo kiełbasy

bulion około 2 litry

3 duże ziemniaki

4 kopiaste łyżki śmietany 18%

sól do smaku

pieprz czarny mielony do smaku

majeranek suszony według uznania

przyprawa do żurku według uznania 

olej do smażenia

świeża natka pietruszki

4 jajka ugotowane na twardo 



Wykonanie pysznego żurku:


1. Boczek kroimy w małą kostkę. Kiełbasę kroimy w większą lub mniejszą kostkę, tak jak lubimy, ja kroiłam w plasterki, a każdy plasterek na cztery części. Następnie na niewielkiej ilości oleju przesmażamy do ładnego zrumienienia.

2. Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy w kostkę, gotujemy do miękkości w osolonej wodzie, odcedzamy.

3. Do bulionu wlewamy zakwas, dodajemy kiełbasę z boczkiem, śmietanę mieszamy z kilkoma łyżkami gorącego bulionu i wlewamy do zupy, zagotowujemy mieszając rózgą, żeby nie zrobiły się grudki. Przyprawiamy i dodajmy ziemniaki.

4. Żurek rozlewany na talerze, dajemy po jajku przekrojowym na pół i posypujemy posiekaną świeżą natką pietruszki. Podajemy. Smacznego życzę.

 


 

Moje rady:

Porcja dla około 4 osób.

Składniki można dodawać według własnych proporcji.

 


 




6 komentarzy:

  1. Idealna zupa dla mojego męża,jest wielkim fanem żurku 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też swoją zupkę gotowałam dla męża, ale też sama trochę zjadłam ❤️

      Usuń
  2. Pysznie wygląda, mój mąż też bardzo lubi żurek. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo tak taki żurek to jest to

    OdpowiedzUsuń