niedziela, 3 września 2023

Muffinki z kolorową cukrową posypką

 W kuchennej półce zalegała mi cukrowa posypka, postanowiłam ją wykorzystać do upieczenia pysznych muffinek. Wyszły bardzo pyszne, bardzo mięciutkie i kolorowe. Idealne na podwieczorek i na poczęstunek dla gości. Prosta receptura, więc udadzą się każdemu. Do tego ładnie wyglądają. Upieczcie takie i dajcie znać czy smakowały.

 



 

Potrzebujemy:

3 jajka 

20 dag masła lub margaryny

1 szklanka mąki tortowej

1 szklanka mąki ziemniaczanej

pół szklanki cukru trzcinowego

2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 cukier waniliowy

opakowanie cukrowej kolorowej posypki ( 80 g )

 

 

Wykonanie pysznych muffinek: 


1. Masło lub margarynę ucieramy na puszystość z cukrem i cukrem waniliowym, następnie wbijamy stopniowo po jednym i ucieramy. Obie mąki przesiewamy z proszkiem do pieczenia, następnie dodajemy do ucieranych składników i dokładnie ucieramy. Na koniec wsypujemy cukrową posypkę i dokładnie mieszamy.

2. Ciasto przekładamy do foremki do pieczenia muffinek wyłożonej papierowymi papilotkami.

3. Muffinki pieczemy w temperaturze 180 stopni do ładnego zrumienienia się i suchego patyczka przez około 30-35 minut. Czas pieczenia może być dłuższy lub krótszy, zależy to od naszego piekarnika.

 



Moje rady:

Z tej receptury wychodzi 12 sztuk muffinek.

Czas pieczenia może być dłuższy lub krótszy, zależy to od naszego piekarnika.

Mąkę zawsze przesiewam. 







6 komentarzy:

  1. Śliczne muffinki. A posypka nie straciła koloru? Bo ja już ze trzy razy dawałam posypkę do ciasta i brzydko mi je barwiła:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Monia ♥️ moja nie straciła, przy powiększeniu zdjęcia widać, że jest ładna, może to zależy od rodzaju posypki 🙂

      Usuń