wtorek, 5 września 2023

Śniadaniowe bułki na jogurcie z płatkami

 Zaletą tych bułek jest to, że ciasto nie musi wyrastać. Przygotowujemy składniki, mieszamy, zagniatamy ciasto, formujemy bułki, pieczemy, studzimy i gotowe. Można je nawet upiec rano na śniadanie, a potem zabrać ze sobą do pracy czy zapakować dziecku do śniadaniówki. Pewnie większość osób zna te bułki na jogurcie. Ja swoje wzbogaciłam o płatki błyskawiczne, a mianowicie dodałam owsiane i jaglane. Wyszły bardzo pyszne z bardzo chrupiącą skórką. Bardzo polecam. Upieczcie takie. Udanych wypieków.

 







Potrzebujemy:


Na ciasto:

30 dag mąki tortowej

5 dag płatków owsianych błyskawicznych ( u mnie płatki od KUPIEC )

5 dag płatków jaglanych błyskawicznych

1 mała łyżeczka soli

pół łyżeczki sody oczyszczonej

40 dag jogurtu naturalnego

2 łyżki oleju

 

Dodatkowo:

mąka pszenna do podsypania stolnicy 

 



Wykonanie pysznych bułek:


 

1. Mąkę z sodą oczyszczoną przesiewamy do miski, następnie dodajemy pozostałe składniki, dokładnie mieszamy.


 

2. Następnie zagniatamy ciasto. Składniki wymieszałam w misce, a następnie zagniatałam na stolnicy. Ciasto jest trochę lepiące, więc należy podsypywać mąką.

 


 

3. Następnie ciasto dzielimy na 8 mniej więcej równych części.

 

 

4. Z podzielonego ciasta formujemy podłużne bułki i układamy je na suchej niczym nie wyłożonej blaszce.




5. Tak wykonane bułki pieczemy w temperaturze 180 stopni do ładnego zrumienienia się przez około 35-40 minut. Czas pieczenia oczywiście może być dłuższy lub krótszy, zależy to od naszego piekarnika.




6. Upieczone bułki obowiązkowo studzimy na metalowej kratce. Dzięki temu szybciej wystygną i będą miały niezwykle chrupiącą skórkę.





7. Gotowe bułeczki podajemy. Smacznego życzę.




Moje rady:

Z tej receptury wychodzi 8 bułek.

Czas pieczenia może być dłuższy lub krótszy, zależy to oczywiście od naszego piekarnika.

Mąkę zawsze przesiewam.

Pieczywo najlepiej studzić na metalowej kratce.



#zdrowaradosczycia #kupiec #ambasadorkupiec

 


4 komentarze:

  1. Świetne te bułeczki. Dodatek płatów ponosi walory smakowe i ciekawy kształt nadałaś bułeczkom 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i polecam takie bułeczki, nie ukrywam, że wyszły pyszne 🙂♥️

      Usuń
  2. Super wyszły Ci te bułeczki ^_^

    OdpowiedzUsuń