niedziela, 27 lutego 2022

Zapiekane naleśniki z serem białym i masłem - Testowanie patelni WOLL

Czwarty mój przepis przygotowany na tytanowej patelni WOLL. Tym razem przygotowałam naleśniki, które usmażyłam i zapiekałam na patelni. Dużą zaletą tej patelni jest to, że można smażyć bez tłuszczu. Pierwszy usmażyłam na odrobinie oleju, ale przy kolejnych zrezygnowałam z tłuszczu i to był dobry pomysł, nigdy w życiu nie usmażyłam tak pysznych naleśników. Wyszły idealne z lekko chrupiącymi brzegami, a ja właśnie takie lubię. A dzięki temu, że patelnia posiada odpinaną rączkę to naleśniki zapiekłam w piekarniku właśnie na tej patelni. 

Poniżej mam dla Was link, do patelni na której ja przygotowuję swoje smakołyki:

https://www.patelnie-tytanowe.pl/patelnie-tytanowe/43-patelnia-woll-diamond-gleboka-28-cm--4032525172869.html

 

Jeżeli chcecie taką patelnię lub inną to musicie koniecznie odwiedzić sklep z tytanowymi patelniami

 

Zapiekane naleśniki z serem białym i masłem.

 

Pyszne naleśniki z serem. Zapiekane w piekarniku z cukrem i masłem. Obłędne w smaku i bardzo chrupiące. Zróbcie, a będziecie zachwyceni. Gdy masło z cukrem się rozpuści powstanie wtedy pyszna i bardzo chrupiąca skorupka. Są idealne na podwieczorek czy poczęstunek, a nawet na słodki obiad czy kolację.

 





Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

półtorej szklanki mleka

półtorej szklanki mąki tortowej

2 jajka

cukier do smaku

1 cukier waniliowy

1 budyń waniliowy ( bez cukru i na pół litra mleka )

 

Na nadzienie:

30 dag sera białego tłustego

1 żółtko

cukier do smaku

5 łyżek gęstej kwaśnej śmietany 18 %

1 budyń waniliowy ( bez cukru i na pół litra mleka )

1 cukier waniliowy

 

Dodatkowo:

cukier według uznania

masło 82 % ( około 1-2 łyżki )

domowa ulubiona konfitura ( według uznania )  


 

Wykonanie pysznych naleśników:


1. Składniki na ciasto przekładamy do miski i miksujemy na gładkie bez grudek ciasto. Następnie smażymy cieniutkie naleśniki. Naleśniki studzimy. Wyjdzie nam ich około 12 sztuk, ale to zależy od naszej średnicy patelni. 

2. Ser biały rozcieramy widelcem, dodajemy pozostałe składniki i mieszamy.

 


 3. Patelnię smarujemy masłem. Wystudzone naleśniki smarujemy serkiem i składamy w kopertę i układamy na patelni.


 4. Przełożone naleśniki posypujemy cukrem i wiórkami masła.


 5. Następnie naleśniki naleśniki zapiekamy w piekarniku w temperaturze 180 stopni do zrumienienia się rozpuszczenia masła i cukru.

 

6. Podajemy gorące. Smacznego życzę.






17 komentarzy:

  1. O matko! Jakie to musi być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszne :) Polecam :) Najlepsze naleśniki jakie do tej pory zrobiłam :)

      Usuń
  2. Moje ulubione naleśniki <3
    Boskie, pyszne, idealne na śniadanie lub obiad.
    A takie na masełku są najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super smacznie i też lubię jak mają chrupiące brzegi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja właśnie takie uwielbiam, koniecznie z chrupiącymi brzegami :)

      Usuń
  4. Ostatnio w mojej kuchni rządzą naleśniki, zarówno wytrawne, jak i na słodko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygladają apetycznie :) a patelnia jest super, też mam taką, jest świetna do smażenia i zapiekania w piekarniku :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja uwielbiam tą patelnię, mam ją od miesiąca i uważam, że jest najlepsza :)

      Usuń
  6. Boskie, wspaniałe. Uwielbiam naleśniki <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na mojego bloga! :-)
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń