środa, 9 lutego 2022

Naleśniki ryżowe z serkiem i dżemem

Pyszne naleśniki z mąki ryżowej. Mają ciekawy smak i teksturę. Mają bardzo wyrazisty smak. Najlepiej podać je zaraz po przygotowaniu, ponieważ gdy dłużej postoją to robią się twarde. Naleśniki podałam z twarożkiem i konfiturą wiśniową. Wyszedł posty i pyszny podwieczorek. Jeżeli jesteście ciekawi smaku taki naleśników, możecie przygotować je z połowy porcji. Pysznych inspiracji Wam życzę.





 Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

2 szklanki mleka migdałowego

2 szklanki mąki ryżowej

2 jajka

1 cukier waniliowy

1 budyń waniliowy

 

Na nadzienie: 

50 dag sera białego ( u mnie taki z wiadereczka )

1 cukier waniliowy 

cukier puder do smaku

1 słoiczek ulubionego dżemu ( u mnie wiśniowa konfitura ) 


Dodatkowo:

olej do smażenia

 


Wykonanie pysznych naleśników:


1. Naleśniki: Składniki na naleśniki miksujemy na gładkie bez grudek ciasto. Smażymy naleśniki na rozgrzanym oleju. Usmażone studzimy.

2. Nadzienie: Ser mieszamy z cukrem waniliowym i cukrem pudrem do smaku.

3. Składanie naleśników: Naleśniki smarujemy serkiem, nakładamy dżemu i składamy w trójkąty.

4. Gotowe podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Z tej receptury wychodzi 16 sztuk naleśników.

Patelnia o średnicy 20 cm.

Naleśniki najlepiej podawać zaraz po usmażeniu ponieważ gdy dłużej postoją to stwardnieją.

 

 


4 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł na naleśniki. Muszę mąkę ryżową tylko kupić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam :) Ja ostatnio mieliłam nadmiar ryżu białego, ale trzeba zmielić go na puch :)

      Usuń