środa, 15 czerwca 2016

Czosnkowo - ziołowe bagietki.

Te bagietki ,, chodziły '' już za mną od kilku dni. Wyszły mi tak pyszne i tak aromatyczne, że nie można się od nich oderwać. Smakują zarówno ciepłe po upieczeniu, jak i zimne po wystudzeniu. Podczas pieczenia po całym domu roznosi się pyszny zapach i nie można się doczekać kiedy będą gotowe. Do przyprawieniu użyłam wspaniałej mieszanki suszonych ziół czubrycy zielonej od RAFEX . Zapraszam:)





Składniki:
Ciasto:
5 dag świeżych drożdży
2 łyżeczki cukru
pół szklanki ciepłego mleka
pół szklanki ciepłej wody
1 mała łyżeczka soli
3 szklanki mąki pszennej
1 jajko
3 łyżki oleju

Farsz:
4 duże ząbki czosnku
4 łyżki miękkiego masła lub margaryny ( ja użyłam Ramy )
2 łyżeczki czubrycy zielonej

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy

Wykonanie:
1. Drożdże rozcieramy z cukrem, mlekiem i 2 łyżkami mąki pszennej. Następnie przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce, żeby rozczyn ,, ruszył ''. Po tym czasie do mąki dodajemy rozczyn, olej, sól, wbijamy jajko i stopniowo wlewając ciepłą wodę zagniatamy ciasto. Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 60 minut w ciepłe miejsce, żeby wyrosło.


2. Czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę lub ścieramy na tarce o drobnych oczkach ( ja ścierałam ), następnie mieszamy go dokładnie z masłem i czubrycą.


3. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 4 części, następnie na posypanej mąką stolnicy każdą część formujemy w podłużną bagietkę i zastawiamy na 15 minut, żeby podrosły. Po tym czasie ostrym nożem bagietki nacinamy prawie do samego końca, ale staramy się ich nie przeciąć, w miejsca rozcięcie wsmarowujemy farsz.


4. Tak przygotowane bagietki układamy na blasze do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia.


5. Od razu pieczemy w temperaturze 180 stopni do zrumienienia przez około 45 minut.

6. Smacznego.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz