piątek, 25 września 2015

Cukinia z piekarnika nadziewana mięsem.

Moja rodzina bardzo uwielbia cukinie,więc staram się ciągle wymyślać nowe wersje.Ta wersja z mięsem wyszła bardzo pyszna i syta.Zapraszam:)



Składniki:
 4 średnie cukinie
2 cebule
2 ząbki czosnku
30 dag fileta z kurczaka
20 dag sera żółtego
olej
sól do smaku
pieprz ziołowy do smaku
przyprawa do gyrosa
papryka ostra mielona według uznania
zioła prowansalskie według uznania
2 łyżki koncentratu pomidorowego

Wykonanie:
1.Mięso oczyszczamy,myjemy i dokładnie osuszamy,następnie mielimy w maszynce.Cebulę i czosnek obieramy,następnie kroimy w kosteczkę. Na patelni rozgrzewamy olej,wrzucamy mięso,cebule i czosnek,smażymy do miękkości często mieszając.Na koniec dodajemy koncentrat pomidorowy i przyprawę do gyrosa,chwilę jeszcze smażmy.Przyprawiamy do smaku solą,pieprzem ziołowym,papryką i ziołami prowansalskimi.
2.Cukinie myjemy,osuszamy i obieramy,następnie przekrawamy wzdłuż i wydrążamy środek.
3.Do wydrążonych cukinii nakładamy farsz i układamy w formie do pieczenia,podlewamy olejem i gorąca wodą,pieczemy do miękkości w temperaturze 180 minut,czas pieczenia zależy jak miękką mamy cukinię,ja piekłam 45 minut.
4. Ser żółty ścieramy na tarce o dużych oczkach i pod koniec pieczenia posypujemy cukinię,zapiekamy,aż ser się rozpuści.Podajemy.
5.Smacznego.

2 komentarze:

  1. Wiesz że nigdy jakoś nie piekłam w taki sposób cukini , musi być pyszna z kurczakiem :) .

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie taka najlepiej schodzi:)
    Polecam:)

    OdpowiedzUsuń