sobota, 8 lipca 2023

Placuszki na serku wiejskim z truskawkami

Dzisiaj przy sobocie polecam Wam bardzo proste i szybkie w wykonaniu placuszki, truskawki jeszcze są dostępne na rynku, więc z powodzeniem możecie je przygotować, czy to dla siebie czy to dla  bliskich, możecie i siebie i ich po rozpieszczać pysznym jedzeniem. Placuszki przygotowane na serku wiejskim są bardzo wilgotne i mięciutkie, u mnie obowiązkowo  z dużą ilością truskawek. Bardzo polecam na słodkie śniadanie czy podwieczorek. Zróbcie takie i dajcie znać czy smakowało.






Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

2 jajka

1 serek wiejski ( 200 g ) 

2 łyżki cukru trzcinowego

1 cukier waniliowy

pół łyżeczki proszku do pieczenia 

kilka łyżek mąki tortowej 

 

Dodatkowo:

kilka świeżych truskawek ( według uznania )

olej do smażenia

 


Wykonanie pysznych placuszków:

 

1. Do miski wbijamy jajka, wsypujemy oba cukry i roztrzepujemy rózgą. Następnie dodajemy serek i mieszamy, wsypujemy mąkę tortową przesianą z proszkiem do pieczenia, ja mąkę dodawałam stopniowo, mieszałam i dosypywałam, aż ciasto będzie miało odpowiednią konsystencję, nie powinno być zbyt rzadkie, ani za gęste. Na koniec dodajemy truskawki, wcześniej umyte, osuszone, pozbawione szypułek i pokrojone w plasterki. Delikatnie mieszamy.

2. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy placuszki z obu stron do ładnego zrumienienia się. Usmażone osączmy na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.

 3. Podajemy. Smacznego życzę.

 

 



Moje rady:

Mąki dodawałam tak na oko, żeby uzyskać odpowiednio gęste ciasto.

Truskawki również dodajemy według uznania.

Z tej receptury wychodzi około 8 sporych sztuk placuszków.

 



2 komentarze: