środa, 12 października 2016

Czekoladowe kulki z płatków owsianych.

Przepis na te kulki znalazłam w starym już wyblakłym zeszycie. Nie pamiętam już kiedy je jadłam. Wyszły tak pyszne, że w kilka minut ich już nie było. Zdjęcia trochę mi wyszły ciemne, ale ta paskudna i deszczowa pogoda...cały czas pada, pada, że nie mam jak robić chociaż jednego ładnego zdjęcia. Z przepisu wyszło mi 20 sztuk. Zapraszam:)




Składniki:
pół szklanki mleka
pół szklanki cukru
15 dag masła lub margaryny
3 szklanki płatków owsianych
3 łyżki kakao

Wykonanie:

1. Masło lub margarynę przekładamy do garnka i roztapiamy. Następnie wlewamy mleko, dodajemy kakao i cukier, gotujemy przez około 5 minut na niewielkim ogniu.

2. Następnie gdy masa będzie jednolita i lekko gęsta wsypujemy płatki i dokładnie mieszamy.

3. Za pomocą dwóch łyżek formujemy ciastka i układamy je na papierze do pieczenia, odstawiamy na około 25 minut w temperaturze pokojowej do przestygnięcia, następnie z jeszcze ciepłych porcji formujemy rękami okrągłe ciasteczka i wkładamy je do lodówki do zastygnięcia.

4. Gdy kulki zastygną gotowe są do podania.

5. Smacznego.

Rady: Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

3 komentarze:

  1. Pyszne i pożywne kuleczki :) Idealna przekąska po treningu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pamiętam doskonale te ciasteczka/kulki, smak dzieciństwa:)
    a zdjęciami się nie przejmuj bo teraz taka pogoda że ciężko zrobić dobre zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń