wtorek, 25 października 2016

Cynamonowe ciasteczka z czekoladą.

Zapraszam na pyszne i bardzo kruche ciasteczka, napisałabym nawet, że lekko sypkie. Po prostu rozpływają się w ustach. Idealne z filiżanką aromatycznej kawy. Ciasteczka pysznie pachną cynamonem od SKWORCU . Z przepisu wyszło mi 24 ciastka. Zapraszam:)






Składniki:

Ciasto:
10 dag masła lub margaryny
pół szklanki cukru pudru
1 jajko
2 łyżeczki mielonego cynamonu, ja użyłam cynamonu w laskach , który starłam na tarce o drobnych oczkach
na czubek łyżeczki sody oczyszczonej
pół szklanki mąki tortowej
1 szklanka mąki ziemniaczanej

Dodatkowo:
5 dag mlecznej czekolady
mąka pszenna do posypania stolnicy
dowolna posypka

Wykonanie:

1. Jajko, cukier puder, masło lub margarynę ucieramy na puszystą masę, dodajemy cynamon, obie mąki i sodę oczyszczoną i dokładnie ucieramy. Następnie ciasto przekładamy na posypaną mąką stolnicę i zagniatamy ciasto. W razie potrzeby lekki podsypujemy mąką pszenną.

2. Następnie z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, lekko spłaszczamy i układamy ja na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Należy zachować większe odstępy ponieważ ciasteczka w trakcie pieczenia lekko się rozpłyną.

3. Ciasteczka pieczemy około 20-25 minut w temperaturze 180 stopni do lekkiego zrumienienia. Upieczone studzimy.

4. Czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki i rozpuszczamy w kąpieli wodnej, następnie smarujemy nią ciasteczka i dekorujemy posypką. Odstawiamy do zastygnięcia polewy.

5. Po tym czasie ciasteczka są gotowe do podania.

6. Smacznego.

Rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

6 komentarzy: