piątek, 15 marca 2024

Budyniowe naleśniki-bezglutenowe

 Te naleśniki są pyszne, delikatne i pachnące. Takie elastycznie, nie łamiące się, ale nie gumowate. Naleśniki bez mąki pszennej, więc są bezglutenowe. Smakują ciepłe jak i zimne. Można podawać je dowolnymi dodatkami. U mnie był to ulubiony dżem truskawkowy i dodatkowo oprószyłam cukrem pudrem. Idealne na niedzielne śniadanie, pierwsze lub drugie, deser czy podwieczorek. Przygotujcie takie. Smacznego Wam życzę.





 

Potrzebujemy:


Na ciasto:

2 jajka 

2 budynie waniliowe ( po 40 g każdy )

160 ml zimnego mleka

1 cukier waniliowy


Dodatkowo:

olej do smażenia

dowolne dodatki do podania, u mnie dżem i cukier puder

 


Wykonanie pysznych naleśników:


 

1. Składniki na ciasto przekładamy do miski, chwilę miksujemy. Ciasto można wymieszać rózgą.

2. Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość oleju, smażymy naleśniki z obu stron. Smażyłam naleśniki o średnicy około 17 cm. Wyszło mi 7 sztuk.

3. Gotowe naleśniki podajemy z dowolnymi dodatkami. U mnie był to dżem truskawkowy i cukier puder. Smacznego życzę.





1 komentarz:

  1. Pycha, nawet takie bezglutenowe naleśniki są bardzo smaczne :D

    OdpowiedzUsuń