niedziela, 15 stycznia 2023

Kruche babeczki z bitą śmietaną i cukrową posypką

Dzisiaj upiekłam pyszne kruche babeczki, naprawdę wyszły mi bardzo kruche. Nadziałam je bitą śmietaną z galaretką i ładnie udekorowałam. Takie proste, a takie pyszne. Do wykonania dosłownie w godzinę z pieczeniem. Galaretka rozpuszczona w mniejszej ilości gorącej wody też szybciej zastyga, wystarczy przestudzoną dać do zamrażalnika i nie zapomnieć. Bardzo polecam na szybki podwieczorek. Upieczcie i dajcie znać czy smakowało :)

 

 




Potrzebujemy:


Na ciasto:

1 szklanka mąki pszennej tortowej

1 żółtko

10 dag masła lub margaryny

1/4 szklanki cukru pudru


Na krem:

1 szklanka śmietanki kremówki 30 %

cukier puder do smaku

1 niebieska galaretka 

1 szklanka gorącej wody


Dodatkowo:

mąka pszenna do posypania stolnicy

dowolna posypka

 


Wykonanie pysznych babeczek:

 

1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Ciasto chłodzimy w lodówce, następnie wałkujemy na stolnicy lekko oprószonej mąką i wylepiamy nim foremki do babeczek. Układamy je na blaszkach i nakłuwamy widelcem.

2. Pieczenie: Następnie pieczemy w temperaturze 180 stopni do ładnego zrumienienia się przez około 10-15 minut. Czas pieczenia zależy od naszego piekarnika, może być dłuższy lub krótszy. Upieczone babeczki wyjmujemy z foremek i studzimy.

3. Krem i nadziewanie: Dobrze schłodzoną śmietankę ubijamy na puszystość, dodajemy cukier puder do smaku i ubijamy. Galaretkę rozpuszczamy w gorącej wodzie, odstawiamy do lekkiego stężenia, tężejącą wlewamy do śmietanki i ubijamy. Przekładamy do rękawa cukierniczego z ozdobną tylką i wyciskamy do babeczek.

4. Dekoracja i podanie: Babeczki dekorujemy posypką i podajemy. Smacznego życzę.

 



Moje rady:

Można podać od razu lub schłodzone z lodówki.

Im dłużej postoją tym bardziej ciasto zmięknie.

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Zamiast śmietanki kremówki można ubić śmietankę typu ,,Śnieżka'' w 175 ml mleka.

Nie liczyłam ile wyszło babeczek, ale miałam rozłożone 2 pełne blaszki.




6 komentarzy: