niedziela, 13 grudnia 2020

Piernikowe ciasto bez jajek z suszonymi śliwkami

Piernikowe ciasto to idealne ciasto na świąteczny stół. Wychodzi bardzo wysokie, puchate i  wilgotne, nie zapycha. W dodatku do jego wykonania nie potrzeba jajek i miksera, wystarczy tylko ,,rózga''. Można polać polewą czekoladową, ale ja wybrałam cukier puder. Ciasto obłędnie pachnie przyprawą do piernika, powidłem śliwkowym i suszonymi śliwkami. Musicie koniecznie upiec takie ciasto. Słodkich i udanych wypieków Wam życzę.

 



 

 

 

 

Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

3 szklanki mąki tortowej

2 małe łyżeczki sody oczyszczonej

2 lekko kopiaste łyżki kakao

1 szklanka cukru

1 cukier waniliowy

1 przyprawa do piernika

2 szklanki mleka

pół szklanki oleju

4 łyżki powidła śliwkowego

 

Dodatkowo:

150 g śliwek suszonych od HELIO

cukier puder do oprószenia ciasta

 

 

Wykonanie pysznego ciasta:

 

1. Ciasto: Do miski wlewamy płynne składniki mleko i olej, wsypujemy oba cukry, dodajemy powidło śliwkowe i mieszamy ,,rózgą'' przez kilka minut, tak, żeby składniki dobrze się wymieszały, następnie stopniowo wsypujemy mąką przesianą z sodą oczyszczoną i kakao.


2. Ciasto: Na koniec do ciasta dodajemy przyprawę do piernika i śliwki suszone drobno pokrojone. Dokładnie mieszamy.


 

3. Do pieczenia: Ciasto przekładamy do blaszki o wymiarach około 21 cm x 25 cm wyłożonej papierem do pieczenia.


 4. Pieczenie: Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 60 minut. Ciasto sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczone. Upieczone dokładnie studzimy.

 

 5. Podanie: Gotowe ciasto kroimy, oprószamy cukrem pudrem i podajemy.

 


 

Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Ciasto można pokroić na około 16 porcji.

Foremka o wymiarach około 21 cm x 25 cm. 


A tutaj produkt, którego użyłam do upieczenia tego pysznego ciasta:

 



 

 

9 komentarzy:

  1. Mam kilka przepisów na piernikowe ciasto, ale Twój również zanotuję. Bardzo podoba mi się pomysł z dodaniem posiekanych śliwek.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wiele ciast korzennych, sama je wymyślam😉🍩
    Twoje wygląda smacznie😀
    Pozdrawiam serdecznie przedświątecznie💖😀❄

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ze śliwkami to pyszne urozmaicenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda :) Ja nie umiem piec ciast:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Warto się nauczyć, domowe wypieki są najlepsze :)

      Usuń
  5. Jaki smaczny pierniczek, pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie ukrywam, że pyszny wyszedł :)

      Usuń