niedziela, 12 stycznia 2020

Placki tortilli pszenno-ryżowe

Dzień Dobry w niedzielę :) 

Robicie domowe placki tortilli czy kupujecie? Ja do tej pory ani razu nie kupiłam, więc nawet nie wiem jak smakują te kupne. Wolę zrobić je własnoręcznie. Do tej pory robiłam tylko na pszennej mące, teraz postanowiłam je trochę urozmaicić. Na pierwszy ognień poszła mąką ryżowa. Takie placki są trochę twardsze od tych na samej mące pszennej, ale można je przykryć czystą ściereczką i trochę zmiękną. Napiszę jeszcze, że zostały dwa na drugi dzień i znacznie zmiękły, więc można je przygotować dzień wcześniej. Polecam podawać z ulubionymi dodatkami.Spróbujcie koniecznie takie zrobić. Miłego dnia :)





Potrzebujemy:

Na ciasto:
1 szklanka mąki ryżowej
2 szklanki mąki tortowej
1 szklanka ciepłej wody
1 łyżeczka soli
6 łyżek oleju

Dodatkowo:
mąka do posypania stolnicy


Wykonanie placków tortilli:


1. Obie mąki, sól i olej przekładamy do miski. Następnie stopniowo wlewamy wodę i zagniatamy ciasto, możemy nie zużyć całej wody, zależy to od wilgotności mąki. Ciasto powinno być takie pośrodku, ani za twarde, ani za miękkie. Następnie z ciasta formujemy kulę i przykrywamy miseczką i odstawiamy na 30 minut, żeby odpoczęło.

2. Po tym czasie ciasto dzielimy na 8 części. Każdą część wałkujemy na stolnicy lekko posypanej mąką pszenną, mąki tylko tak odrobinę, ponieważ będzie nam się przypalać na patelni. Placki wałkujemy bardzo cieniutko. Następnie placki smażymy na dobrze rozgrzanej, suchej patelni, bez tłuszczu. Smażymy do ładnego zrumienienia się placków z obu stron. Patelnia o średnicy 18 cm.

3. Placki układamy na talerzu, można je przykryć czystą ściereczką, wtedy trochę zmiękną.

4. Podajemy z dowolnymi dodatkami.

Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Z przepisu wychodzi 8 sztuk placków.
Smażymy na suchej patelni, bez żadnych tłuszczów.
Średnica patelni około 18 cm.

2 komentarze:

  1. Pyszne, ja smażę z mąki pszennej Twoje są super. Kilka razy kupiłam gotowce to nie ten smak, gliniaste, nigdy więcej nie kupuję, domowe są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mąki pszennej też przygotowuję placki, ale tym razem chciałam je trochę urozmaicić :) Wiadomo, że domowe najlepsze :)

      Usuń