środa, 29 stycznia 2020

Karnawałowe cytrynowe kokardki

W karnawale warto chociaż raz przygotować jakąś słodkość karnawałową. U mnie są to chruścikowe kokardki. Zrobiłam takie, żeby były pulchne i mięciutkie. Ciasto można bardzo cieniutko rozwałkować i wtedy będą bardzo chrupiące. Moje wyszły idealne z cytrynową nutą i każdemu smakowały, a z pozostałych białek zrobię bezy. Polecam takie kokardki, które i ładnie wyglądają i są pyszne :) Słodkich inspiracji :)








Potrzebujemy:

Na ciasto:
półtorej szklanki mąki tortowej
4 żółtka
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżka octu lub spirytusu
3-4 łyżki gęstej śmietany 18 %

Dodatkowo:
cukier puder do oprószenia faworków
olej do smażenia
mąka do podsypania stolnicy


Wykonanie pysznych kokardek:


1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy elastyczne ciasto. Następnie kilkakrotnie składamy i ubijamy je tłuczkiem, aż na powierzchni ciasta pojawią się pęcherzyki powietrza. Następnie ciasto przykrywamy ściereczką i zostawiamy w temperaturze pokojowej na około godzinę.

2. Formowanie kokardek: Po tym czasie ciasto wałkujemy na stolnicy lekko posypanej mąką pszenną, szklanką wycinamy krążki, a z krążków formujemy kokardki. Grubość ciasta zależy jak kruche chcemy mieć kokardki, im cieńsze ciasto tym bardziej kruche. Ja chciałam żeby były bardziej miękkie i puszyste, więc ciasta nie wałkowałam bardzo cienko.

3. Smażenie: Na rozgrzanym oleju smażymy kokardki z obu stron na złoty kolor przez kilka minut. Usmażone kokardki odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.

4. Podanie: Oprószamy je cukrem pudrem i podajemy. Smacznego życzę.

Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Z przepisu wyjdzie nam około 50 sztuk w zależności jakiej szklanki użyjemy.
Ocet nie jest w kokardkach wyczuwalny.

6 komentarzy:

  1. Pychotka, porywam kilka sztuk do kawuni:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i proszę się częstować :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. śliczne!!! i pyszne muszą być

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie fajne,takie na dwa kęsy :-)

    OdpowiedzUsuń