środa, 10 lipca 2019

Śniadaniowy pudding chlebowy z cynamonem i rodzynkami.

Witam Was cieplutko :)

Dla wielbicieli słodkich śniadań mam dzisiaj pyszną propozycję na śniadaniowy pudding chlebowy. Nie ukrywam, że jest to pyszna propozycja i dodam, że niezbyt pracochłonna, a przecież są wakacje, więc można sobie pozwolić na takie śniadanie słodkie i kaloryczne śniadanie. Mięciutkie kromki chleba tostowego przełożone powidłem śliwkowym i zalane masą na bazie śmietanki kremówki, do tego aromatyczny cynamon i słodkie rodzynki. Pudding jest delikatny w smaki, nie przesłodzony, taki w sam raz. Zróbcie koniecznie :) Smacznych inspiracji Wam życzę :)







 









 


Potrzebujemy:
2 jajka
1 szklanka śmietanki kremówki 30 %
125 ml mleka
2 łyżki cukru pudru
margaryna śniadaniowa u mnie o smaku wiejskiego masła
cynamon mielony według uznania
10 kromek chleba tostowego pszennego
pół słoiczka powidła śliwkowego
2 łyżki rodzynek
1 cukier waniliowy


Wykonanie pysznego puddingu:



1. Jajka roztrzepujemy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym, wlewamy śmietankę i  mleko i dokładnie mieszamy.


2. Formę do pieczenia o średnicy około 26 cm smarujemy cieniutko margaryną. Chleb tostowy smarujemy cieniutko margaryną, powidłem, składamy po dwie kromki i kroimy w trójkąty.


3. Przełożone i pokrojone w trójkąty kromki chleba układamy w formie i zalewamy śmietankowo-jajeczną masą. Posypujemy rodzynkami i oprószamy cynamonem mielonym według uznania.


4. Następnie pudding pieczemy około 40 minut w temperaturze 180 stopni.


5. Gotowy pudding podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:
Z przepisu wychodzą 4 porcje.

 

11 komentarzy: