czwartek, 4 lipca 2019

Śniadaniowe placuszki z musem truskawkowym

Na drugie śniadanie polecam przygotować pyszne placuszki i podać je z musem owocowym, u mnie to były truskawki, świeże i pachnące latem. Zapewniam, że takimi placuszkami każdy będzie zachwycony. U mnie szybciej znikały niż były smażone. Polecam, zróbcie koniecznie. Zaskoczcie rodzinę pysznym drugim śniadaniem. Smacznych inspiracji :)














 
Potrzebujemy:

Na ciasto:
1 kopiasta szklanka mąki tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szczypta soli
2 jajka
2 łyżki cukru
3 łyżki margaryny u mnie o smaku wiejskiego masła
250 ml zimnego mleka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Na mus:
25 dag świeżych truskawek
cukier do smaku

Dodatkowo:
margaryna do smażenia u mnie o smaku wiejskiego masła



Wykonanie pysznych placuszków śniadaniowych:


1. Ciasto: Margarynę rozpuszczamy i lekko studzimy. Wszystkie składniki miksujemy w misce na gładkie ciasto, dodajemy rozpuszczoną i przestudzoną margarynę i dokładnie miksujemy.


2. Smażenie: Na patelni rozgrzewamy margarynę i smażymy niewielkie placuszki po kilka minut z każdej strony.


3. Osączanie: Usmażone placuszki osączamy na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.


4. Sos: Truskawki myjemy, osuszamy i usuwamy szypułki, następnie blendujemy z cukrem do smaku na gładki mus.


5. Podanie: Gotowe placuszki podajemy z musem truskawkowym. Smacznego.





Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Z przepisu wychodzi 16 sztuk placuszków.





4 komentarze: