wtorek, 25 lipca 2017

Ucierane ciasto z czarnymi porzeczkami i czekoladą.

Lubicie ciasta z owocami? Ja bardzo, nawet z tak kwaśnymi jak moje czarne porzeczki w tym roku. Polecam Wam pyszne ucierane ciasto. Proste i szybkie w wykonaniu, idealne na podwieczorek. Ze zdjęć jestem tylko tak średnio zadowolona :( Coś mi ostatnio nie wychodzą. A teraz zapraszam na ciasto :)

Ciasto podałam na talerzyku, który otrzymałam od GALERII CUDA ŚWIATA .





Składniki:

Ciasto:
2 jajka
2 żółtka
1 szklanka cukru
20 dag masła lub margaryny
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 szklanka mąki tortowej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka czarnych porzeczek

Dodatkowo:
5 dag mlecznej czekolady
dowolna cukrowa posypka według uznania

Wykonanie:

1. Masło roztapiamy i lekko studzimy. Jajka i żółtka ucieramy z cukrem na puszystą masę, następnie dodajemy stopniowo obie mąki z proszkiem do pieczenia i ucieramy, na koniec wlewamy przestudzone masło lub margarynę i dokładnie ucieramy.

2. Ciasto przekładamy do foremki keksówki wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach około 7 cm x 30 cm x 8 cm. Owoce oczyszczamy, płuczemy i dokładnie osuszamy, następnie rozkładamy je równomiernie na cieście. Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 45 minut do zrumienienia, sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczone. Upieczone wyjmujemy z piekarnika.

3. Czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki i rozpuszczamy w kąpieli wodnej, następnie polewamy nią ciasto, dekorujemy posypką i odstawiamy do wystudzenia ciasta. Po tym czasie ciasto jest gotowe do podania.

4. Smacznego życzę.

Ciasto podałam na talerzyku od Galerii Cuda Świata:



7 komentarzy:

  1. Wygląda niesamowicie apetycznie :) Bardzo lubię takie ciasta, no i te owoce...Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smacznie :) Uwielbiam owocowe ciasta :)
    https://zdrowoipysznienatalerzubykatarzynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ucieranej..jestem na Tak :D Ja kupiłam ostatnio w sklepie porzeczkę czarną i tak kwaśna była że łu.. hu...ale dwa ciacha na niej powstały i jakoś szybko znikły ;)

    OdpowiedzUsuń