środa, 8 listopada 2023

Pigwa w syropie do herbaty

 Idealna konfitura na jesienną-zimową porę. Jako dodatek do herbaty. Warto ją przygotować. Ja osobiście bardzo uwielbiam. Dla mnie wystarczy jedna łyżeczka na kubek herbaty. I syrop i owoce są pyszne. Owoce w syropie gotowałam, więc są bardzo mięciutkie. Koniecznie zróbcie.

 




Potrzebujemy:

około półtora kg owoców pigwowca japońskiego ( po obraniu i usunięciu pestek uzyskałam 70 dag owoców )

70 dag cukru

 


Wykonanie pysznej pigwy w syropie:



1. Owoce pigwowca myjemy i osuszamy, usuwamy pestki i kroimy bardzo cieniutko. Kroiłam w cieniutkie paseczki. Ja swoje owoce obierałam ponieważ miały bardzo brzydką skórkę. 

2. Tak przygotowane owoce zasypujemy cukrem i odstawiamy na 12 godzin, mieszamy od czasu do czasu. Owoce puszczą sok.

3. Następnie owoce z sokiem przekładamy do garnka, zagotowujemy, a następnie gotujemy około 20 minut na małym ogniu.

4. Gorącą konfiturę konfiturę przekładamy do słoiczków. Dokładnie zakręcamy. Następnie pasteryzujemy 10 minut na małym ogniu. Studzimy i przenosimy do spiżarni.

 

 

Moje rady:

Z tej receptury wyszło mi 5 słoiczków o pojemności 125 ml.

 





2 komentarze: