sobota, 18 listopada 2023

Pieczone jabłka z kaszą bulgur, masłem orzechowym i bakaliami

Uwielbiam pieczone jabłka i dlatego często przygotowuję je na podwieczorek. Najlepiej smakują mi takie gorące prosto z piekarnika. Bardzo polecam Wam w takiej wersji z kaszą bulgur i z pysznymi dodatkami, z masłem orzechowym, miodem i bakaliami. Jak dla mnie to jest idealne połączenie smaków. Kasza bulgur oczywiście od marki KUPIEC której jestem ambasadorką. Zróbcie takie i dajcie znać czy smakowały.

 

 


 

Potrzebujemy: 

4 średniej wielkości jabłka

8 dag kaszy bulgur

2 lekko kopiaste łyżki masła orzechowego

2 łyżki rodzynek

2 łyżki posiekanych orzechów włoskich

1 łyżka miodu prawdziwego

szczypta soli


 

Wykonanie pysznych pieczonych jabłek:

 

1. Kaszę gotujemy według przepisu na opakowaniu ze szczyptą soli. Do ciepłej dodajemy masło orzechowe i miód, dokładnie mieszamy. Wsypujemy bakalie i ponownie mieszamy.

2. Jabłka myjemy i osuszamy, następnie wydrążamy środki, uważamy żeby nie przedziurawić jabłek.

3. Napełniamy kaszą.

4. Jabłka pieczemy w temperaturze 180 stopni do miękkości przez około 30 minut. Czas pieczenia może być dłuższy lub krótszy, zależy to od twardości jabłek.

5. Podajemy gorące zaraz po upieczeniu.

 




Moje rady:

Porcja dla czterech osób.

Można dać więcej masła orzechowego lub miodu, zależy to od naszego smaku.

Czas pieczenia może być dłuższy lub krótszy, zależy to od twardości jabłek. 



#zdrowaradosczycia #kupiec #poranaziarno #ambasadorkupiec




2 komentarze:

  1. Tak jeszcze nie robiłam jabłek, bardzo kreatywna i apetyczna propozycja 🙂

    OdpowiedzUsuń