środa, 9 sierpnia 2023

Tosty francuskie na domowej chałce

A może by się tak po rozpieszczać i przygotować pyszne tosty francuskie? Czy to na leniwe śniadanie, czy to na podwieczorek. Przygotowanie takich pysznych tostów zajmie Wam kilka minut, są one banalne w przygotowaniu, a zachwycą smakiem każdego. Możecie użyć kupnej chałki, ja akurat upiekłam taką w podłużnej keksówce bez kruszonki, właśnie z zamiarem zrobienia tostów francuskich. Zróbcie koniecznie i dajcie znać czy smakowało.






 

Potrzebujemy:

 

Na tosty:

4 kromki chałki lub słodkiej bułki ( u mnie domowa chałka bez kruszonki upieczona w keksówce )

1 duże jajko

około pół szklanki zimnego mleka

masło 82 % do smażenia

 

Dodatkowo: 

jogurt naturalny typu greckiego

ulubiony dżem ( u mnie truskawkowy )

miód prawdziwy ( według uznania )

ulubione owoce ( u mnie borówki )

liski melisy lub mięty do dekoracji

 


Wykonanie pysznych tostów francuskich:


1. Jajko wbijamy na głęboki talerz, wlewamy mleko i roztrzepujemy dokładnie widelcem. Na patelni rozgrzewamy masło. Kromki chałki zamaczamy z obu stron w roztrzepanych składnikach, następnie dajemy na gorącą patelnię. Smażymy z obu stron do ładnego zrumienienia się.

2. Na talerze nakładamy po dwa tosty, po porcji dżemu, jogurtu i owoców, następnie polewamy miodem i dekorujemy melisą lub miętą. Podajemy od razu po przygotowaniu. Smacznego życzę.

 


 

 

Moje rady:

 Porcja dla dwóch osób.

Użyłam własnoręcznie upieczonej w keksówce chałki bez kruszonki.

Smażyłam na sporej ilości masła.





4 komentarze: