poniedziałek, 1 maja 2023

Śniadaniowy puszysty omlet z nowalijkami

Pierwsze majowe śniadanie w ogrodzie w promykach ciepłego i wiosennego słońca zaliczone. Zielono, ciepło i słonecznie, a w tle ćwierkające ptaszki. Takie śniadania to ja lubię. Do tego kawa i książka.

Na śniadanie przygotowałam pyszny omlet na wiejskich jajkach, tak bardzo żółciótkich i pysznych. Omlet wyszedł mi bardzo puszysty i lekki, usmażony na maśle, ale nie był ciężki i tłusty. Do tego dużo kolorowych warzyw i mamy niedrogi pożywny posiłek. Ja dodatkowo upiekłam domowe bułeczki. Bardzo polecam. Smacznego życzę.


 
 



Potrzebujemy:

 

Na omlet:

4 jajka 

1 płaska łyżka mąki pszennej

sól do smaku

pieprz czarny mielony do smaku

1 łyżka masła 82 % do smażenia


Dodatkowo:

1 pomidor

kilka plasterków ogórka zielonego

kilka rzodkiewek

posiekany szczypiorek

jadalne kwiaty do dekoracji

 


Wykonanie pysznego omleta:


1. Jajka wbijamy do miseczki, roztrzepujemy, dodajemy przesianą mąkę, sól i pieprz do smaku.

2. Na patelni rozgrzewamy masło, wlewamy masę jajeczną i smażymy do ścięcia się masy. Gotowy omlet zsuwamy na talerz. 

3. Warzywa myjemy i osuszamy, kroimy w plasterki, nakładamy na połowę omletu i składamy na pół. Dekorujemy szczypiorkiem i kwiatami. 

4. Podajemy. Smacznego życzę.

 


 


Moje rady:

Omlet w trakcie smażenia można obrócić, ja nie obracałam, chciałam, żeby jedna strona była lekko ścięta.




4 komentarze: