środa, 3 maja 2023

Budyniowe naleśniki z białym serem i truskawkami

Na dzisiejszy obiad przygotowałam pyszne naleśniki na słodko. Obiad na słodko? Czemu nie? Bomba kaloryczna, ale pyszna bomba. Naleśniki obsmażyłam na maśle i oprószyłam cukrem trzcinowym, dzięki temu były lekko chrupiące i takie z karmelizowane. Do nadzienia dodałam pachnących truskawek i wyszło bardzo pysznie. Polecam. Spróbujcie.

 





Potrzebujmy:

 

Na ciasto:

2 szklanki mleka

2 szklanki mąki tortowej

pół szklanki wody gazowanej

2 jajka

1 cukier waniliowy

1 budyń waniliowy ( proszek )

cukier trzcinowy do smaku

na czubek łyżeczki proszku do pieczenia


Na nadzienie:

50 dag sera białego półtłustego

4 żółtka

1 cukier waniliowy

1 budyń waniliowy ( proszek ) 

30 dag śmietany 18 %

cukier puder do smaku

25 dag świeżych truskawek

 

Dodatkowo:

olej do smażenia

masło 82 % do smażenia

cukier trzcinowy ( kilka łyżek )

 


Wykonanie pysznych naleśników:


1. Naleśniki: Składniki na ciasto przekładamy do miski i miksujemy na gładkie bez grudek ciasto. Następnie na rozgrzanej patelni z niewielką ilością oleju smażymy cieniutkie naleśniki. Naleśniki studzimy. Wyjdzie nam ich około 14 sztuk, ale to zależy od średnicy naszej patelni. 

 


 

2. Nadzienie: Składniki na nadzienie przekładamy do miski i rozcieramy widelcem. Ser można zmielić, ja nie mieliłam, bardzo ładnie go utarłam. Truskawki myjemy, osuszamy, usuwamy szypułki, następnie kroimy w małą kostkę.


 

3. Składanie: Każdy naleśnik smarujemy utartym serem, posypujemy pokrojonymi truskawkami i zwijamy w rulon.




4. Smażenie: Na patelni rozgrzewamy masło. Układamy naleśniki, posypujemy je cukrem trzcinowym i smażymy z obu stron do ładnego zrumienienia się. 



5. Gotowe naleśniki podajemy. Smacznego życzę.




Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Z tej receptury wychodzi około 14 sztuk naleśników. 

Mąkę z budyniem w proszku należy przesiać do ciasta.

Ser biały można zmielić.





6 komentarzy:

  1. Witam, podoba mi się przepis.mam tylko małe "ale ". Jeśli dasz do nadzienia serowego budyń w proszku,to masa nie będzie "surowa"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będzie, ponieważ naleśniki jeszcze smażę, zawsze tak robię i jest ok, ewentualnie możesz pominąć ten budyń jak masz obawy 🙂

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Też lubię na wytrawnie, ale akurat w tym dniu miałam ochotę na słodko ♥️

      Usuń