niedziela, 15 listopada 2020

Zapiekany ryż jaśminowy z jabłkami, cynamonem i kokosem

Bardzo delikatny ryż jaśminowy ugotowałam na mleku. Połączyłam z cukrem kokosowym i wiórkami, nie ukrywam, że wyszło pysznie. Polecam taki zapiekany ryż z jabłkami. Idealna propozycja na podwieczorek. Taki ryż smakuje na gorąco i na zimno. Cukru można dodać według uznania, mniej lub więcej, tak samo jabłek. Prosto i pysznie. Polecam.

Do przygotowania tego pysznego podwieczorku użyłam bardzo pysznego i delikatnego ryżu jaśminowego od Kupiec

 







 

Potrzebujemy:

 

Na ryż:

20 dag ryżu jaśminowego od KUPIEC

pół litra mleka

szczypta soli

2 łyżki cukru kokosowego 

2 łyżki wiórek kokosowych

 

Dodatkowo:

kilka jabłek

cynamon mielony według uznania

masło do posmarowania formy 

1 łyżka cukru kokosowego


Wykonanie pysznego zapiekanego ryżu:


1. Ryż gotujemy na mleku ze szczyptą soli według przepisu na opakowaniu. Ugotowany przekładamy do miseczki i studzimy. Następnie mieszamy z cukrem kokosowym i wiórkami. Można dać mniej cukru, dla mnie tyle było w sam raz.

2. Jabłka myjemy, osuszamy i obieramy,usuwamy gniazda nasienne i kroimy na mniejsze kawałki.

3. Formę do zapiekania smarujemy cieniutko masłem. Na dno układamy warstwę jabłek, na jabłka ryż, na wierzch jabłka i posypujemy cukrem kokosowym i cynamonem według uznania.

4. Następnie zapiekamy w temperaturze 180 stopni do miękkości jabłek tak około 30 minut.

5. Zapieczony ryż z jabłkami podajmy na gorąco, ale smakuje też zimno. Smacznego życzę.


Moje rady:

Porcja dla 4 osób.

Czas wykonania z gotowaniem i zapiekaniem około godzinkę.


#zdrowaradosczycia #ryz #kupiec #ambasadorkupiec

14 komentarzy:

  1. Super pomysł na zdrowy i pyszny podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie Izuś. Dla mnie to smaki z dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko :) Dawniej nie lubiłam, ale teraz uwielbiam :)

      Usuń
  3. Moje smaki, wspomnienie z dzieciństwa, piękne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wiele osób pamięta ryż z jabłkami z dzieciństwa :) Dziękuję :)

      Usuń
  4. Własnie dzisiaj chodził za mną ten smak :) Musze przygotować, może jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja dawno nie robiłam ryżu z jabłkami, chyba jutro będzie na obiad :)

    OdpowiedzUsuń