sobota, 1 sierpnia 2020

Domowy sok z wiśni na zimę

Pyszny domowy sok z wiśni. Kto lubi musi obowiązkowo zrobić kilka słoiczków czy buteleczek do domowej spiżarni. Cukru dodajemy według własnego smaku. Smakiem takiego pysznego soku możemy cieszyć się zimą. Polecam :)







Potrzebujemy:
2 kg wiśni
60 dag cukru

Wykonanie pysznego soku z wiśni:

1. Wiśnie myjemy, osuszamy i drylujemy. Wydrylowane przekładamy do garnka, wsypujemy cukier i podgrzewamy, wiśnie zaczną puszczać sok, następnie gotujemy kilka minut na małym ogniu, cukier się rozpuści, a wiśnie puszczą sok. Można spróbować czy sok jest odpowiednio słodki i ewentualnie dosypać cukru.

2. Następnie wiśnie przecedzamy przez gęste sitko. Sok przelewamy do czystych wyparzonych słoiczków lub buteleczek i dokładnie zakręcamy i pasteryzujemy około 10 minut. Sok studzimy i przenosimy do spiżarni.


Moje rady:
Owoce które pozostają z robienia soku ja porcjuję do woreczków i zamrażam. Potem można w zimie użyć ich do koktajli, smoothie czy do owsianki, są już słodkie.
Cukru używamy według uznania, dla mnie taka ilość jest w sam raz, ale widziałam receptury 1 kg owoców i  1 kg cukru.

4 komentarze:

  1. Sok wiśniowy musi być w spiżarni obowiązkowo 😊owocki po zlaniu soku jeszcze dosładzam i gotuję do zredukowania soku. Do słoiczków i gotowy dodatek do deserów i ciast.
    Słoiczki masz ślicznie opakowane.
    Miłego dzionka 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł z wykorzystaniem owoców :) Ja zamroziłam :) Dziękuję, staram się żeby było ładnie :) Również miłego dnia :)

      Usuń
  2. a wiesz że wiśniowego to ja jeszcze nie robiłam. Zawsze z jeżyn, malin i czarnego bzu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam z wiśni :) Jest pyszny, a sezon wiśniowy jeszcze trwa :)

      Usuń