czwartek, 14 lutego 2019

Walentynkowa szarlotka z kawałkami jabłek i bakaliami.

Witam Was cieplutko :)
Dzisiaj zapraszam na pyszną szarlotkę, którą bardzo uwielbiamy, poza sernikiem to nasze drugie ulubione ciasto. Tym razem postanowiłam przygotować ją w takiej nietypowej formie, bo w Walentynkowej. Podoba się Wam? Szarlotkę ozdobiłam serduszkami w różowym kolorze. Według mnie ładnie wyszło. Tym razem jabłek nie ścierałam na tarce tylko pokroiłam w kostkę i to był dobry pomył, szarlotka smakowała wyjątkowo. Dodatkowo wzbogaciłam ją o rodzynki i orzechy włoskie. Jedyny minus to taki, że troszkę źle się kroiła. Zachęcam do upieczenia i smacznego życzę :)









Potrzebujemy:

Na ciasto:
2 szklanki mąki tortowej
pół szklanki cukru pudru
20 dag masła lub margaryny
2 jajka
2 małe łyżeczki proszku do pieczenia
różowy lub czerwony barwnik spożywczy w proszku według uznania

Obłożenie:
3 duże niezbyt twarde jabłka
pół szklanki rodzynek
4 łyżki posiekanych orzechów włoskich
2 łyżeczki mielonego cynamonu
1 cukier waniliowy ( najlepiej z prawdziwą wanilią )

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolicy
1 łyżka bułki tartej


Wykonanie pysznej szarlotki:

1. Z podanych składników zagniatamy ciasto, następnie dzielimy je na dwie równe części. Do jednej części ciasta dajemy barwnik spożywczy i dokładnie zagniatamy. Barwnik można rozpuścić w odrobinie zimnej wodzie i wtedy dodać do ciasta, łatwiej i równomiernie się zagniecie.


2. Następnie jasne ciasto wałkujemy i wykładamy do tortownicy o średnicy około 23 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto nakłuwamy widelcem i oprószamy bułką tartą.


3. Jabłka myjemy, osuszamy i obieramy, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w taką średnią kostkę. Jabłka wykładamy równomiernie na ciasto. Posypujemy rodzynkami, orzechami, cukrem waniliowym i cynamonem.


4. Różowe ciasto wałkujemy na stolnicy lekko posypanej mąką pszenną, następnie foremką wykrawamy ciasteczka serduszka i układamy je na jabłkach.


5. Następnie ciasto pieczemy około 45-50 minut w temperaturze 180 stopni do zrumienienia.


6. Upieczone ciasto studzimy, kroimy i podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Tortownica o średnicy około 23 cm.
Ciasto można pokroić na około 12 kawałków.

5 komentarzy: