sobota, 22 stycznia 2022

Zupa pieczarkowa z kaszą pęczak

Pyszna, bardzo sycąca i rozgrzewająca zupa. Idealna zimową porą. Doda nam sytości. Prosta i szybka w wykonaniu. Pełna warzyw, kaszy i pieczarek. Przygotowana bez wywaru mięsnego, więc z powodzeniem mogą ją jeść osoby nie jedzące mięsa. Do takiej zupy warto podać chrupiące grzanki. Bardzo polecam zimową porą. Ugotujcie, a ja smacznego Wam życzę.







Potrzebujemy:

1 łyżka masła

1 duża pietruszka

2 duże marchewki

50 dag pieczarek

330 g śmietany 18 %

koperek świeży, mrożony lub suszony według uznania

sól do smaku

pieprz czarny mielony do smaku

bulion warzywny

10 dag kaszy pęczak jęczmiennej

 


Wykonanie pysznej zupy:


1. Marchewki i pietruszkę obieramy, płuczemy, osuszamy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Pieczarki obieramy, płuczemy, dokładnie osuszamy i kroimy w plasterki.

2. W garnku rozgrzewamy masło, wrzucamy starte warzywa i chwilę przesmażamy, wrzucamy pieczarki i ponownie przesmażamy, następnie zalewamy bulionem i gotujemy do miękkości składników.

3. Śmietanę mieszamy z kilkoma łyżkami gorącej zupy, wlewamy do zupy i zagotowujemy. Przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i koperkiem według uznania.

4. Kaszę gotujemy według przepisu  na opakowaniu, ugotowaną dodajemy do zupy.

5. Gotową zupę podajemy. Ja swoją podałam z grzankami z bułki. Smacznego życzę.

 


Moje rady:

Z tej receptury wyszło mi 2 litry zupy.

Porcja dla 4 osób.

10 komentarzy: