niedziela, 25 lipca 2021

Ciasteczka ,,amoniaczki''

Zapomniane przeze mnie ciasteczka, często piekła je moja babcia, dlatego kojarzą mi się z dzieciństwem. Polecam, bo są pyszne i wychodzi duża porcja. Upieczcie takie.



Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

1 kg mąki tortowej

10 dag smalcu

15 dag masła lub margaryny

1 szklanka cukru 

1 szklanka śmietany 12 % lub 18 %

3 jajka

2 łyżeczki amoniaku

2 łyżeczki proszku do pieczenia


Dodatkowo:

1 białko

mąka pszenna do posypania stolnicy

około pół szklanki cukru kryształu

 

 

Wykonanie pysznych ciasteczek:

 

1. Masło i smalec przekładamy do garnka i roztapiamy, następnie studzimy. 

2. Jajka ucieramy z cukrem, do utartych dodajemy śmietanę, mąkę z proszkiem i amoniakiem, roztopione masło ze smalcem i zagniatamy gładkie ciasto. 

3. Tak wykonane ciasto wałkujemy na stolnicy posypanej lekko mąką pszenna i za pomocą dowolnych foremek wykrawamy ciasteczka. 

4. Każde ciasteczko smarujemy rozkłóconym białkiem i posypujemy cukrem kryształem. Układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia.Ciasteczka urosną, więc zachowujemy odstępy.

5. Pieczemy około 25 minut w temperaturze 170-180 stopni do ładnego zrumienienia się. Upieczone studzimy. Gotowe i smacznego.




13 komentarzy:

  1. Thank you for sharing the food, they look delicious and great
    water wave wigs

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudenka, narobilas mi checi na takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłem podobnych ciastek. Chętnie bym spróbował. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nigdy nie robiłam ani nie jadłam takich ciasteczek. Trzeba będzie zrobić? A czy można zrezygnować ze smalcu i na samym maśle zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, można i na samym maśle, ale to już nie będzie to samo :) Ale będą również pyszne ciasteczka :)

      Usuń
  5. Bardzo dawno temu jadłam takie ciasteczka i były pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń