niedziela, 6 czerwca 2021

Sernik z masłem orzechowym i rodzynkami

Sernik to najlepsze ciasto na świecie. Często gości na moim stole. Ten sernik wyszedł mi bardzo pyszny. Prosty i szybki w wykonaniu. Wszystkie składniki przygotowane w jednej misce, do tortownicy i do pieczenia. Dla wielbicieli masła orzechowego. Polecam.

 



 

Potrzebujemy:

10 dag masła lub margaryny

3 jajka

pół szklanki cukru

1 cukier waniliowy

50 dag sera na sernik ( u mnie taki w wiadereczku )

2 budynie waniliowe ( bez cukru  i na pół litra mleka każdy )

pół szklanki rodzynek

5 kopiastych łyżek masła orzechowego


Wykonanie pysznego sernika:


1. Masło lub margarynę ucieramy z cukrami na puszystą masę, następnie wbijamy stopniowo po jednym jajku i ucieramy. Dodajemy ser, budynie w proszku i masło orzechowe, dokładnie ucieramy. Na koniec wsypujemy rodzynki i mieszamy.

2. Masę serową przekładamy do tortownicy o średnicy około 21 cm wyłożonej papierem do pieczenia.

3. Sernik pieczemy w temperaturze 170 stopni do ładnego zrumienienia się przez około godzinę. Upieczony sernik studzimy. Ja zawsze studzę w piekarniku, a następnie zimny przekładam do lodówki na kilka godzin. Po tym czasie sernik ładnie się kroi.

4. Gotowy kroimy i  podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Tortownica o średnicy około 21 cm.

Ser gotowy z wiadereczka, inny trzeba zmielić co najmniej dwa-trzy razy.

Sernik można pokroić na 12 porcji.




6 komentarzy:

  1. Ja tak uwielbiam serniki, a jakoś rzadko piekę...i czemu???
    A Twój Iza jest bardzo pomysłowy, super patent z masłem orzechowym. Smak orzecha jest a nie trzeba siekać itd...😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie często goszczą serniki, uwielbiamy. Masło orzechowe też i dlatego często ląduje w deserach, ale nie powiem, jest mega kaloryczne :)

      Usuń