wtorek, 26 stycznia 2021

Chlebek bananowy z orzechami i płatkami owsianymi

Chlebek bananowy to idealna propozycja na pyszny podwieczorek. Taki chlebek można zabrać ze sobą do pracy czy do szkoły na drugie śniadanie. Część mąki zastąpiłam płatkami owsianymi i dodałam sporo orzechów włoskich. Chlebek po wystudzeniu bardzo ładnie się kroił. Smak i zapach obłędny. Dodam jeszcze, że taki chlebek długo utrzymuje wilgoć, nawet po kilku dniach jest mięciutki. Warto go upiec.

 





 

 

 

Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

2 większe banany

2 jajka 

1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

4 łyżki cukru trzcinowego

4 łyżki oleju

1 szklanka mąki tortowej

1 szklanka płatków owsianych błyskawicznych

2 łyżeczki proszku do pieczenia

 

Dodatkowo:

10 dag orzechów włoskich od HELIO

 

Wykonanie pysznego chlebka bananowego z orzechami:

 

1. Do miski wbijamy jajka, dodajemy olej, ekstrakt waniliowy, cukier i obrane banany pokrojone na mniejsze części. Następnie mikserem miksujemy na gładką masę. Dodajemy mąkę, płatki owsiane i proszek do pieczenia i dokładnie miksujemy.

 

2. Na koniec wsypujemy pokrojone orzechy włoskie i dokładnie mieszamy.

 


3. Ciasto przekładamy do foremki keksówki wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach około 7 cm x 30 cm x 8 cm.

 

4. Chlebek bananowy pieczemy w temperaturze 180 stopni do ładnego zrumienienia się i suchego patyczka przez około 45-50 minut. Sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczony. Upieczony chlebek studzimy. Najlepiej studzić na metalowej kratce.

5. Gotowy chlebek kroimy i podajemy. Smacznego życzę.


 

Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Foremka keksówka o wymiarach około 7 cm x 30 cm x 8 cm.

Chlebek można pokroić na około 16 porcji.

 

A tutaj produkt którego użyłam do upieczenia tego pysznego chlebka:

 

 


 

10 komentarzy:

  1. fajny , a wiesz że ja jeszcze nie piekłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam :) Chlebek bananowy jest pyszny :)

      Usuń
  2. Super, dawno nie piekłam a z płatkami to już w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Polecam z płatkami, jest pyszny :)

      Usuń
  3. Lubię domowe pieczywo, ten chlebek tez piekłam-smaczny jest🍞😉
    Serdeczności zostawiam🌺💖🤗
    Morgana

    OdpowiedzUsuń