wtorek, 22 września 2020

Pieczone pomidory w oliwie i ziołach

Mam dla Was recepturę na pomidory pieczone w oliwie i ziołach. Pomidory niezwykle aromatyczne i pyszne. Wspaniale smakują ze świeżym pieczywem, ja specjalnie do nich upiekłam chleb, chleb z chrupiącą skórką. Wyobraźcie sobie taki chleb i na to kilka plasterków pieczonych pomidorów...uczta. Do pieczenia wybrałam bardzo dojrzałe i pachnące pomidory. Ziół i przypraw nie żałowałam, ale dajcie ich tyle ile uważacie za słuszne. W lodówce postoją kilka dni, ale zapewniam Was, że zjecie je od razu. To co? Biegniecie na ryneczek po pomidory i działacie? Warto :)








Potrzebujemy:
około 1 kg pomidorów ( najlepiej bardzo dojrzałych i pachnących )
kilka łyżek oliwy z oliwek
rozmaryn suszony według uznania
zioła prowansalskie według uznania
przyprawa ziołowa z chili według uznania
sól morska ziołowa według uznania
świeże listki bazylii

Wykonanie pysznych pieczonych pomidorów:

1. Pomidory myjemy, osuszamy i kroimy w plasterki. Następnie układamy je na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia, skrapiamy oliwą z oliwek, oprószamy ziołami prowansalskimi i rozmarynem, na każdej blaszce układamy po kilka listków świeżej bazylii.

2. Następnie pomidory pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około godzinę. Upieczone pomidory stracą na objętości i będą tak ładnie upieczone, lekko pomarszczone, ale nie takie jak ususzone. Z pomidorów wyrzucamy upieczone listki bazylii. Następnie oprószamy je przyprawą z chili i solą morską ziołową.

3. Upieczone pomidory studzimy, a następnie w raz z oliwą przekładamy do słoiczków. Przechowujemy w lodówce przez kilka dni.

Moje rady:
Upieczone pomidory wraz oliwą przechowujemy w lodówce przez kilka dni.
Można użyć ulubionych ziół i przypraw.
Wybieramy bardzo dojrzałe i pachnące pomidory.
Z tej receptury wyszło mi 2 takie słoiczki jak na zdjęciu.

4 komentarze: