niedziela, 14 czerwca 2020

Kotlety schabowe z musztardową nutą

Schabowy na niedzielny obiad? Nie pamiętam kiedy u mnie był taki obiad. Do tego młode ziemniaczki, mizeria i świeży pachnący koperek. Jednym słowem...pycha. Mięso dobrze rozbiłam to kotlety wyszły idealnie kruche. Do przyprawiania użyłam musztardy co dodało im ciekawej musztardowej nuty i lekkiej pikantności. Polecam taki obiad. Zróbcie. Nie tylko na niedzielę.






Potrzebujemy:

Na kotlety:
4 plastry schabu
1 jajko
4 łyżeczki musztardy saperskiej
sól do smaku
kolorowy pieprz mielony do smaku
około pół szklanki bułki tartej

Dodatkowo:
olej lub smalec do smażenia


Wykonanie pysznych kotletów schabowych:


1. Mięso oczyszczamy, myjemy i dokładnie osuszamy. Następnie rozbijamy dokładnie tłuczkiem do mięsa.

2. Rozbite plastry mięsa oprószamy solą i pieprzem mielonym kolorowym, smarujemy musztardą. Mięso smarowałam i przyprawiałam z jednej strony.

3. Jajko roztrzepujemy ze szczyptą soli, zanurzamy w nim kolejno plastry schabu, a następnie w bułce tartej. Tak wykonane mięso wstawiamy do lodówki na co najmniej pół godziny.

4. Mięso smażymy do miękkości i zrumienienia z obu stron na rozgrzanym tłuszczu. Usmażone odsączamy na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.

5. Podajemy, a ja smacznego życzę. Ja swoje mięso podałam z młodymi ziemniakami, mizerią i koperkiem.

Moje rady:
Porcja dla 4 osób.
Podajemy z dowolnymi dodatkami, u mnie młode ziemniaczki i mizeria.
Mięso dobrze jest porządnie rozbić, będzie idealnie kruche.

2 komentarze: