wtorek, 5 listopada 2019

Kruche pierożki z powidłem

Na świąteczny stół polecam pyszne kruche ciasteczka. U mnie są to ciasteczka w kształcie pierożków. Idealnie kruche ciasto wypełnione pysznym nadzieniem z powidła, u mnie oczywiście jest to powidło domowej roboty, którego zawsze mam kilka słoiczków w spiżarni. Do powidła dodałam kakao, mielonego cynamonu i rodzynek. Takie nadzienie jest obłędne w smaku. Koniecznie musicie spróbować. Udanych wypieków :)





Kruche pierożki podałam na pięknym talerzu AMBITION .

Święta z dbałością


Potrzebujemy:

Na ciasto:
2 szklanki mąki tortowej
pół szklanki cukru pudru
20 dag masła lub margaryny
1 jajko

Nadzienie:
pół słoiczka powidła śliwkowego
2 łyżki rodzynek
1 łyżka kakao
1 łyżeczka mielonego cynamonu

 Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy



Wykonanie kruchych pierożków:



1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto, formujemy kulę i wkładamy do lodówki do schłodzenia na co najmniej pół godziny.


2. Nadzienie: Wszystkie składniki na nadzienie przekładamy do miseczki i dokładnie mieszamy.


3. Formowanie pierożków: Ciasto wałkujemy na stolnicy posypanej mąką pszenną, szklanką wykrawamy krążki, nakładamy na środek nadzienia i zlepiamy brzegi formując pierożki. Następnie nakłuwamy je widelcem.


4. Do pieczenia: Pierożki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia .


5. Pieczenie: Ciasteczka pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 15-20 minut do zrumienienia.


6. Podanie: Upieczone pierożki studzimy i podajemy. Smacznego.


Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Z przepisu wyszło mi dwie spore blaszki ciasteczek.

Przepis bierze udział w akcji kulinarnej na Durszlaku: Święta z dbałością.


Święta z dbałością

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz