niedziela, 27 stycznia 2019

Kajmakowy sernik na bakaliowym spodzie

Witam Was cieplutko w niedzielę :) 

A jak niedziela to obowiązkowo musi być ciasto. Przynajmniej u mnie tak jest. A dzisiaj mam pyszny sernik upieczony na bakaliowym spodzie. Nie ukrywam, że pyszny wyszedł. I kroiłam jeszcze ciepły. Wszystkim bardzo, ale to bardzo smakował. Dla mnie może był ciut za słodki, ale to dlatego, że staram się unikać słodyczy i jak zjem to bardzo słodkie mi się wydają. Sernik bardzo polecam. Spiszcie składniki i upieczcie. Zachęcam i smacznego życzę :)











Potrzebujemy:

Na ciasto:
1 szklanka mąki tortowej
pół szklanki cukru
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
10 dag masła lub margaryny
3 łyżki posiekanych orzechów
pół szklanki rodzynek

Na masę serową:
1 kg sera na sernik ( u mnie gotowy w wiadereczku o smaku waniliowym )
1 niepełna szklanka cukru
5 jajek
2 budynie waniliowe ( bez cukru i na pół litra mleka każdy )
15 dag masła lub margaryny
pół szklanki rodzynek
1 puszka masy kajmakowej ( 40 dag )

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy
1 łyżka kaszy manny


Wykonanie pysznego sernika:


1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Wałkujemy i przekładamy do blaszki o wymiarach około 24 cm x 35 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto nakłuwamy widelcem i oprószamy kaszą manną, wstawiamy do lodówki na czas przygotowania masy serowej.



2. Masa serowa: Masło lub margarynę ucieramy z cukrem na puszystą masę, następnie wbijamy po jednym jajku i ucieramy, następnie wsypujemy budynie w proszku, dodajemy ser i kajmak i całość dokładnie ucieramy. Na koniec wsypujemy rodzynki i dokładnie mieszamy.


 3. Pieczenie: Masę serową wykładamy na ciasto. Sernik pieczemy około 70-80 minut w temperaturze 170 stopni do zrumienienia. Upieczony sernik studzimy. Ja studzę w piekarniku, a następnie zimny przekładam do lodówki na kilka godzin.


4. Podanie: Dobrze wystudzony sernik kroimy i podajemy. Smacznego.



Moje rady:
Zamiast sera w wiadereczku można użyć inny ser, ale należy go zmielić co najmniej trzy razy.
Użyłam ser o smaku waniliowym, jeśli użyjemy ser naturalny to trzeba do ucierania dodać dwa cukry waniliowe.
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml
Sernik można pokroić na około 30 kawałków.
Blaszka o wymiarach 24 cm x 35 cm.


 




4 komentarze:

  1. ale kusisz tymi pysznościami

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Kolejny sernik:) co prawda kajmaku nie lubię, ale kto wie w serniku może nieźle smakować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w serniku przekonasz się do kajmaku? Warto spróbować :)

      Usuń