wtorek, 21 sierpnia 2018

Sernik z wiórkami kokosowymi i malinami.

Kocham serniki pod każdą postacią, ale o tym już pisałam. Sernik to najlepsze ciasto na świecie, idealne na podwieczorek z rodziną, na święta czy dla gości, i dodam, że zawsze się udaje. U mnie dziś pyszny z malinami z własnego ogródka, co prawda moje maliny są kwaśne, ale w wypiekach się super sprawdzają. Sernik powstał tak spontanicznie z tego co znalazłam w lodówce i kuchennej szafce. Warto było go upiec, jest tak pyszny, że nie można mu się oprzeć. Jeśli macie ochotę na taki sernik to upieczcie koniecznie. Zachęcam i smacznego życzę :)










Składniki:

Masa serowa:
50 dag sera na sernik ( u mnie gotowy z wiadereczka )
2 budynie waniliowe ( bez cukru i na pół litra mleka każdy )
3 małe jajka
pół szklanki cukru
165 ml śmietanki kremówki 30 %
1 cukier waniliowy
1 szklanka wiórek kokosowych

Dodatkowo:
około 2 szklanki świeżych malin



Wykonanie pysznego sernika z malinami i wiórkami kokosowymi:


1. Masa serowa: Jajka wbijamy do miski, wsypujemy oba cukry i miksujemy na puszystą masę, wlewamy kremówkę, wsypujemy budynie w proszku i dalej miksujemy, dodajemy ser i wiórki kokosowe i miksujemy do dokładnego połączenia się składników. Masa jest dość rzadka. ale taka mam być i nie należy się martwić.

2. Do pieczenia: Masę serową wykładamy do tortownicy o średnicy około 23 cm wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzchu układamy maliny wcześniej umyte i dokładnie osuszone.

3. Pieczenie: Sernik pieczemy w temperaturze 160 stopni przez około 60-70 minut do zrumienienia.

4. Podanie: Upieczony sernik dokładnie studzimy, ja studzę w piekarniku, a następnie zimny przekładam do lodówki na kilka godzin. Zimny sernik kroimy i podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Tortownica o średnicy 23 cm.


Kilka słów o desce z ruchomą krawędzią:
Wiem, że już pisałam, że deska z ruchomą krawędzią, która ma aż 4 ustawienia idealnie nadaje się do krojenia ciast, ale napiszę jeszcze raz, bo warto jest mieć ją w swojej kuchni. Zmieści się na niej całe ciasto, u mnie o średnicy 23 cm, a i tak na desce pozostaje sporo miejsca. Sernik kroiłam na ustawieniu CLASSIC, czyli na płaskiej powierzchni. Wszystkie okruszki są na desce, więc podczas krojenia mamy na stole czysto, dodam, że deska jest bardzo wysokiej jakości, bo kroję na niej bardzo ostrym nożem i nic się nie rysuje.
Jeżeli jesteście zainteresowani taką deską to serdecznie zapraszam na stronę: FORTBOARD . Warto :)














12 komentarzy:

  1. O tak sernik to ja też kocham w każdej postaco:)
    A co to za ażurowe pudełko na zdjęciu ? Przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monia pudełeczko z Pepco :) A sernik był naprawdę pyszny :) Dziękuję :)

      Usuń
    2. Tak właśnie myślałam że to wyrób pepco,oni mają takiw cudeńka :)

      Usuń
    3. Oj mają :) Zawsze z jakimś cudeńkiem z tego sklepu wychodzę :)

      Usuń
  2. Pisałam już wiele razy, ale napiszę ponownie :) Serniki to moja wielka miłość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Aniu, że pisałaś :) Serniki to i ja kocham :)

      Usuń
  3. Fajny, wydaje się być nieco zbity a takie lubimy najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest zbity, jest lekki i puszysty. Może tak wygląda, ale nie jest.

      Usuń